لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

کرونا: آلمان در مسیر بازگشایی تدریجی، شمار قربانیان در آمریکا بیش از ۳۰ هزار تن


تست‌گیری در کلن آلمان؛ ۳۱ مارس
تست‌گیری در کلن آلمان؛ ۳۱ مارس

آلمان آماده می‌شود تا از هفته آینده به‌تدریج برخی کسب‌وکارها را بازگشایی کند، در حالی‌که بیشتر از دو هفته دیگر نیز قرار است مدارس دوباره فعالیت خود را از سر گیرند. همزمان شمار قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا به ۳۱ هزار نفر نزدیک شده‌است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، ۲۷ فروردین اعلام کرد که برخی کسب‌وکارها در کشورش می‌توانند از ۲۰ آوریل، چهار روز دیگر، کار خود را از سر گیرند. ساعاتی بعد نیز غول خودروسازی این کشور، فولکس‌واگن، گفت برخی از کارخانه‌هایش در هفته آینده شروع به فعالیت خواهند کرد.

اکثر کسب‌وکارها در آلمان از ۱۶ مارس در تعطیلی ناشی از ممنوعیت‌ها و مقررات شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

قوانین مربوط به فاصله‌گیری‌های اجتماعی و فیزیکی نیز تا روز سوم ماه مه ادامه خواهند داشت؛ یعنی زمانی که قرار است مدرسه‌ها دوباره میزبان دانش‌آموزان شوند.

با این حال انتظار می‌رود منع برگزاری گردهمایی‌های بزرگ تا ۳۱ اوت، هفته دوم شهریور، ادامه پیدا کند، در حالی‌که هنوز تاریخی برای بازگشایی مراکز دینی و مذهبی اعلام نشده‌است.

دولت آلمان به شهروندان یادآوری کرده آن‌ها باید کم‌کم یاد بگیرند که ویروس کرونا، دست‌کم فعلا بخشی از زندگی خواهد بود.

صدراعظم آلمان می‌گوید «قانون اساسی ما اینگونه است که اجازه نمی‌دهد با اطمینان بیش از حد و نابهنگام اقدامی انجام دهیم. ما باید درک کنیم که باید کنار این ویروس تا زمانی‌که درمان و واکسنی برایش وجود ندارد، زندگی کرد».

خانم مرکل اظهار کرده تمهیدات اجتماعی سبب شده خدمات درمانی در کشورش، تحت فشار فاجعه‌بار ناشی از افزایش بیماران قرار نگیرد، اما افزوده است همه‌چیز «شکننده، و موفقیت‌ها مقطعی» است.

در دیگر سوی اقیانوس اطلس، در ایالات متحده، شمار مبتلایان به ویروس در روز چهارشنبه به حدود ۶۳۹ هزار و شمار قربانیان به ۳۰۸۴۴ نفر رسید.

اما در آمریکا نیز مقام‌های ارشد ایالتی در حال آماده کردن اوضاع برای بازگشایی تدریجی کسب‌وکارها و فعالیت‌های اقتصادی هستند.

شماری از ایالت‌ها از شهروندان خواسته‌اند در روزها و هفته‌های پیش‌رو، در زمانی که قرنطینه‌ها سبک‌تر خواهد شد، با ماسک از خانه بیرون بیایند.

فرماندار کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا، نیز گفته احتمالا شهروندان مجبور خواهند بود برای مدتی نامشخص ماسک بزنند.

فرماندار کنتیکت گفته است «کم‌کم باید به وضعیت نرمال برگردیم؛ یک وضعیت نرمال جدید».

منابع: رویترز، فایننشال‌تایمز، وال‌استریت‌جورنال، سی‌ان‌بی‌سی
XS
SM
MD
LG