لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۴

کارنامه اردیبهشت ۹۹

تازه‌ترین رویدادهای صنفی و کارگری ایران در اردیبهشت ماه ۹۹ را هر روز در اینجا دنبال کنید.

۱۳:۲۰ ۱.۲.۱۳۹۹

رویدادهای صنفی و کارگری ایران در فروردین ماه ۹۹ را در کارنامه فروردین ماه بخوانید.

۰۱:۲۴ ۶.۲.۱۳۹۹

فدراسیون آموزش بین‌الملل و اتحادیه معلمان انگلستان بازداشت دوباره اسماعیل عبدی را محکوم کردند

فدراسیون آموزش بین‌الملل و اتحادیه معلمان انگلستان بازداشت دوباره اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، را محکوم کردند.

آقای عبدی سه روز قبل، هنگامی که برای تمدید مرخصی خود به دادیاری زندان اوین مراجعه کرد، بازداشت شد.

فدراسیون آموزش بین‌الملل و اتحادیه معلمان انگلستان بازداشت اسماعیل عبدی را با توجه به گسترش کنترل نشده ویروس کرونا در ایران و به ویژه شرایط نامناسب بهداشت و درمان در زندان‌ها، خطرناک دانستند.

به گزارش اتحادیه بین‌المللی در حمایت از کارگران در ایران، فدراسیون آموزش بین‌الملل همچنین خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری محمد حبیبی، عضو دیگر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، شد.

این فدراسیون اشاره کرد که آقای حبیبی به دلیل تلاش برای بهبود کیفیت آموزش و تدریس به زندان و شلاق محکوم شد‌ و افزود که حکم بازخرید خدمت این معلم ابلاغ شده است.

در همین حال، دیوید ادواردز، دبیرکل آموزش بین‌الملل، آنچه سرکوب حقوق معلمان متعهد و فعالان کانون‌های صنفی نامید، را محکوم کرد و گفت که این فدراسیون به طور خستگی ناپذیر برای آزادی آنها تلاش خواهد کرد.

۰۱:۲۷ ۶.۲.۱۳۹۹

اتحادیه آزاد کارگران ایران: فقر و فلاکت عمومی، زندگی میلیون‌ها خانواده کارگری را نابود کرده است

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی کارگر، اول ماه مه، نوشت:‌ این روز در شرایطی فرا می‌رسد که فقر و فلاکت عمومی، زندگی میلیون‌ها خانواده کارگری را عملاً به ورطه نابودی کشانده و گرانی روزافزون مایحتاج مردم، تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای معیشتی را برای کارگران و مزدبگیران ناممکن کرده است.

این تشکل کارگری با اشاره به حداقل دستمزد ماهانه کارگران که بدون احتساب مزایا، یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان است، افزود که نرخ واقعی سبد معیشت خانوار به ۹ میلیون تومان در ماه رسیده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با اشاره به پیامدهای شیوع کرونا، از جمله رکود اقتصادی، بیکاری گسترده و افزایش سرسام آور هزینه‌های معیشتی نوشت: با توجه به اینکه هیچ روزنه روشنی برای پایان این وضعیت فاجعه‌بار وجود ندارد،‌ سال جاری، سالِ جهش بزرگ تورمی مایحتاج روزانه خانواده‌ها خواهد بود.

این تشکل صنفی تعیین حداقل دستمزد برای سال جاری را تیر خلاص به زندگی و معیشت کارگران و خانواده‌هایشان توصیف کرد و در عین حال،‌ نوشت: طبقه کارگر ایران برای دفاع از معیشت و زندگی خود، هیچ راهی به جز دست بردن به اعتراض و اعتصاب،‌ به ویژه در روز جهانی کارگر، در مقابل تعیین مصوبه خفت‌بار مزد ندارد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بر لزوم تعیین ۹ میلیون تومان به عنوان حداقل دستمزد ماهانه تاکید کرد.

۰۱:۲۹ ۶.۲.۱۳۹۹

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه: برای کسب مطالبات و حقوق خود باید متحد شد

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کارگر، اول ماه مه، نوشت که برای کسب مطالبات و حق و حقوق خود باید متحد شد.

این تشکل کارگری بر داشتن کار، امنیت شغلی، دستمزدهای مناسب، زندگی پر از رفاه و آسایش، داشتن بیمه‌های بیکاری مکفی، برخورداری از تمامی خدمات تامین اجتماعی، آموزش و تحصیل رایگان و داشتن محل سکونت مناسب برای کارگران تاکید کرد.

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه تحقق این مطالبات را حق ابتدایی تمامی انسان‌ها دانست و افزود: فارغ از اینکه کُرد باشید یا ترک، فارغ از اینکه فارس باشید یا عرب، فارغ از اینکه لُر باشید یا بلوچ و یا اینکه مذهبی باشید و یا اینکه هیچ باوری نداشته باشید، فارغ از اینکه زن باشید یا مرد، کودک و جوان باشید یا پیر، درد مشترکی داریم.

این تشکل کارگری در بیانیه خود بر لزوم اتحاد، همبستگی و مبارزه کارگران برای رهایی از تمام ستم‌ها تاکید کرد و گفت: نباید دردهای مشترک را فراموش کنیم. باید برای رهایی متحد شویم و خود را در شوراها سازماندهی کنیم تا بر سرنوشت خود حاکم شویم.

۱۸:۵۱ ۹.۲.۱۳۹۹

نامه ۸۰ تشکل کارگری به خامنه‌ای: فعالان کارگری و مدنی باید آزاد شوند

«شبکه سندیکایی بین‌المللی همبستگی و مبارزه»، دربرگیرنده بیش از ۸۰ سندیکا و تشکل کارگری در جهان در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی و محمد حبیبی، دو تن از فعالان صنفی معلمان، و همچنین کارگران، معلمان، نویسندگان و فعالان کارگری و حقوق بشری از زندان‌های ایران شد.

به گزارش گروه همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران در فرانسه، در این نامه، بازداشت دوباره اسماعیل عبدی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران، محکوم شده است. آقای عبدی چند روز قبل، زمانی که برای تمدید مرخصی‌اش به دادستانی زندان اوین رفته بود، بازداشت و زندانی شد.

شبکه سندیکایی بین‌المللی همبستگی و مبارزه همچنین خواستار آزادی بی‌قید و شرط و فوری محمد حبیبی، عضو دیگر هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، شد. آقای حبیبی به اتهام‌های امنیتی به زندان و شلاق محکوم شده است. وزارت آموزش و پرورش اخیرا حکم انفصال از خدمت او را تایید کرده است.

سندیکاها و تشکل‌های امضاکننده نامه همچنین با اشاره به برخوردهای امنیتی و قضایی اخیر با فعالان کارگری و مدنی، آن را موج جدید سرکوب به منظور ایجاد وحشت، در آستانه اول ماه مه، روز جهانی کارگر، و خاموش کردن اعتراض‌ها دانستند و از جمهوری اسلامی خواستند به حق تشکل یابی، برگزاری تجمع و اعتصاب و قراردادهای جمعی احترام بگذارد.

اتحادیه کارگری و مردمی برزیل، کنفدراسیون عمومی کار اسپانیا، اتحادیه سندیکای همبستگی فرانسه، کنفدراسیون عمومی کار بورکینافاسو، کنفدراسیون جنبش مردم اندونزی، اتحادیه ملی مستقل کارکنان دولت الجزایر، اتحادیه سندیکایی ایتالیا، سازمان مستقل عمومی کارگران هائیتی، کنفدراسیون ملی کارگران سنگال، فدراسیون اتحادیه‌های مستقل کارگری مصر و فدراسیون عمومی اتحادیه‌های مستقل فلسطین از جمله امضاکنندگان نامه به علی خامنه‌ای هستند.

از دیگر امضاکنندگان نامه،‌ کنفدراسیون طبقه کارگر پاراگوئه، شبکه همبستگی کارگران پرو، اتحادیه مترقی کارگران نیجر، اتحادیه ملی برای دفاع از طبقه کارگر السالوادور، اتحادیه ملی کارگران راه‌آهن، دریایی و حمل و نقل انگلستان، کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری مسیحی بلژیک، اتحادیه ملی کارگران کشاورزی کلمبیا، فدراسیون عمومی پست، تلفن و مخابرات تونس، اتحادیه کارگری یونان، اتحادیه کارگران صنایع غذایی ترکیه، انجمن ملی کارکنان صندوق تامین خدمات اجتماعی پاناما و اتحادیه کارگران صنایع نفت ونزوئلا هستند.

اتحادیه کارکنان بهداشتی و کارکنان دولتی مکزیک،‌ اتحادیه کارگران پست کانادا، اتحادیه کارگران صنایع نفت و گاز خصوصی آرژانتین، همبستگی سوسیالیستی با کارگران در ایران در فرانسه و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تھران و حومه نیز از دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

۰۰:۳۲ ۱۰.۲.۱۳۹۹

۷۸۳ هزار تن در شش هفته اخیر خواستار دریافت بیمه بیکاری شده‌اند

یک مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که در شش هفته اخیر، ۷۸۳ هزار تن خواستار دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بابایی، مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه کرد که ۶۵۴ هزار تن مشمول برقراری بیمه بیکاری در مرحله اول شده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ تعداد کل مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال گذشته، ۲۶۰ هزار تن بوده است.

مسعود بابایی اشاره کرد که در صورت تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، پرداخت‌ها عملیاتی خواهد شد و افزود: برای بیمه بیکارشدگان ناشی از شیوع کرونا، باید ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد.

پیشتر روزنامه شرق خبر داده بود که تنها در مدت ۱۰روز، دست‌کم ۱۰۰ هزار کارگر در سه استان مازندران، گلستان و لرستان از کار بیکار شده‌اند و نزدیک به ۶۵ هزار تن هم در مازندران، قم، کرمانشاه، چهارمحال‌ و ‌بختیاری، مهاباد و سبزوار برای دریافت بیمه بی‌کاری نام‌نویسی کرده‌اند.

۲۱:۱۶ ۱۱.۲.۱۳۹۹

«دست‌کم ٧۵ درصد جمعیت ٨٠ میلیونی ایران دچار فقر معیشتی هستند»

محمود جام‌ساز، کارشناس اقتصادی، گفت: دست‌کم ٧۵درصد جمعیت ٨٠ میلیونی ایران دچار فقر معیشتی هستند.

به گزارش وب‌سایت تابناک، وی گفت: در پی اعتراض‌ها به افزایش قیمت بنزین در آبان ٩٨، ۶٠میلیون تن بر اساس اعلام دولت مشمول یارانه معیشتی شدند و این بدین مفهوم است که حداقل ٧۵ درصد جمعیت ٨٠ میلیونی ایران، یعنی ۶۰ میلیون تن، دچار فقر معیشتی هستند.

محمود جام‌ساز اشاره کرد: در چنینی شرایطی، وام یک میلیون تومانی دولت به یارانه‌بگیران به یک شوخی می‌ماند.

۲۱:۱۸ ۱۱.۲.۱۳۹۹

انتقاد نمایندگان هپکوی اراک و نیشکر هفت‌تپه از روند خصوصی‌سازی در ایران

شماری از نمایندگان کارگران کارخانه‌ هپکوی اراک و شرکت نیشکر هفت‌تپه دردیدار با ابراهیم رئیسی، رئیس، و مدیران قوه قضائیه از روند خصوصی‌سازی در ایران انتقاد کردند.

به گزارش وب‌سایت کارگاه، این نمایندگان کارگران در مدت محدودی که در اختیار داشتند،‌ در این جلسه نمایندگان کارگران صنایع دولتی که به بخش خصوصی واگذار شده‌اند گزارش‌هایی از فساد در واگذاری و مدیریت بخش خصوصی ارائه کردند.

یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه به کارگاه گفت: علاوه بر گزارش تصویری و مکتوبی که از واگذاری فسادآلود و چهار سال مدیریت ناکارآمد بخش خصوصی به رئیس قوه قضائیه تحویل دادیم، از برخورد دوگانه این قوه با مدیران و کارگران انتقاد کردیم.

به نوشته این وب‌سایت، ‌یوسف بهمنی، یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه، درباره بازداشت نمایندگان کارگران که سال گذشته برای شرکت در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس در راه تهران بودند، گفت: پس از بازداشت، برخورد زندانیان با ما، بسیار محترمانه‌تر از برخورد مسئولان قضایی استان خوزستان بود.

این کارگر همچنین در حضور سخنگوی قوه قضائیه از او بابت تکذیب خبر این بازداشت انتقاد کرد.

در این جلسه، محمد خنیفر، یکی دیگر از کارگران هفت‌تپه، که در پی اعتراض‌های کارگری در این شرکت به پنج سال زندان محکوم شد و از آبان سال ۹۸ از کار اخراج شد، به پرونده‌سازی علیه اسماعیل بخشی، از نماینگان کارگران نیشکر هفت تپه و تعدادی دیگر از کارگران اشاره کرد و گفت که اعتراض آنان در چارچوب مطالبات صنفی بوده است.

در این نشست نیز یکی از نمایندگان کارگران هپکو به کارگاه گفت: به ما گفته بودند ۱۰ دقیقه فرصت برای صحبت داریم اما تنها سه دقیقه وقت به ما رسید.

این فعال کارگری هپکو اشاره کرد که نمایندگان پیش‎بینی فرصت اندک برای صحبت را کرده بودند و در گزارشی که به ابراهیم رئیسی داده شد، به صورت مشروح مشکلات هپکو را تشریح کردند.

او افزود: این گزارش درباره تخلفاتی بود که در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در مورد واگذاری هپکو انجام شد و قوه قضائیه در تمام این سال‌ها به آن ورود نکرده بود که آن را به رئیس قوه قضائیه رساندیم.

به گفته این فعال کارگری، در بخش دیگری از این گزارش از ابراهیم رئیسی خواسته شد به موضوع فشار دستگاه‌های امنیتی و صدور احکام قضایی که در پی اعتراض‌های صنفی، گریبانگیر برخی از کارگران هپکو شد، ورود کند که او هم قول رسیدگی ویژه داد.

رئیس قوه قضائیه در شرایطی به کارگران، ‌قول رسیدگی ویژه داد که بررسی عملکرد این قوه در سالیان اخیر نشاندهنده آن است که قوه قضائیه مجازات هایی مانند شلاق و زندان را برای کارگران، معلمان و فعالان کارگری و صنفی صادر کرده است. اقداماتی که انتقاد گسترده سازمان های حقوق بشری را به دنبال داشته است.

۲۱:۱۹ ۱۱.۲.۱۳۹۹

اتحادیه آزاد کارگران ایران: سیمای واقعی جامعه با فقر و فلاکت و بیکاری تنیده شده است

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کارگر از ‌ کاهش فاجعه بار دستمزد کارگران و مزدبگیران، چپاول و غارت سرمایه های اجتماعی و منابع طبیعی به نفع اقلیت شکل دهنده شبکه گسترده مافیای رانتی، حمله به آزادی‌های فردی و اجتماعی جامعه و سرکوب گسترده فعالان صنفی و سیاسی از سوی حاکمیت انتقاد کرد.

این تشکل کارگری نوشت که کشور ثروتمندی مانند ایران به جامعه‌ای تبدیل شده که سیمای واقعی آن با فقر و فلاکت و بیکاری تنیده شده است و در این ارتباط،‌ به شاخص هایی مانند گسترش پدیده کودکان کار و خیابانی، اعتیاد گسترده زنان و مردان و کودکان، تن‌فروشی، گورخوابی و کارتن خوابی و اخبار هر روزه خودکشی اشاره کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بخشی از بیانیه خود در مورد تعیین حداقل دستمزد ماهانه کارگران در سال جاری نوشت: در اواخر سال گذشته، نرخ واقعی سبد معیشت خانوار، نزدیک ۹ میلیون تومان برآورد می‌شد اما شورای عالی کار، مزد خفت‌بار یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومانی را به عنوان حداقل مزد کارگران تعیین کرد.

بر اساس گزارش‌ها، این مبلغ با احتساب یکسری مزایا برای یک کارگر مجرد، دو میلیون و ۶۰۵ هزار تومان و برای یک کارگر متاهل، ‌دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

در این ارتباط،‌ اتحادیه آزاد کارگران ایران اشاره کرد که نزدیک به ۷۰ درصد از کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی، حداقل بگیر هستند.

این تشکل کارگری همچنین ضمن انتقاد از برخوردهای شدید پلیسی و امنیتی جمهوری اسلامی در قبال هر نوع صدای مطالبه‌گرانه و فعالیت‌های صنفی، افزود: جنبش عظیم مطالباتی مردم ایران روز به روز قدرتمندتر و تعرضی‌تر جلو رفته و مبارزات کارگران به نقطه ثقل تحولات در جامعه تبدیل شده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران به اعتراض های سراسری دی ماه ۹۶ و آبان ماه ۹۸ اشاره کرد و نوشت که جامعه، تنها و تنها راه موجود را در اقدام برای وقوع تغییرات بنیادین در ایران می‌داند و میلیون‌ها کارگر و مزدبگیر به میدان آمده‌اند تا معادلات را تغییر دهند و خواسته‌های‌شان را محقق کنند.

افزایش فوری حداقل دستمزد به ۹ میلیون تومان در ماه، پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بیکار و جوانان آماده کار به میزان حداقل دستمزد، تعیین دستمزدها از سوی خود کارگران و انحلال شورای عالی کار، از جمله خواست‌هایی هستند که اتحادیه آزاد کارگران ایران خواستار تحقق آنها شده است.

این تشکل همچنین خواستار اعلام آمار واقعی ابتلا و تلفات بیماری کرونا به جامعه، تجهیز مراکز درمانی و بیمارستان‌ها به امکانات درمانی، دسترسی رایگان امکانات پیشگیری از ابتلا به کرونا، رسیدگی به کادر درمانی، تعطیلی مراکز کاری از جمله کارخانه ها و کارگاه ها، اداره ها و سایر محیط های کاری تا پایان دوران بحران کرونا و پرداخت دستمزد و بیمه بیکاری به تمام کارگران و کارمندان از سوی دولت شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بر لزوم آزادی تمامی زندانیان و یا برخورداری آنان از مرخصی تا پایان بحران کرونا، پایان دادن به امنیتی کردن اعتراض های صنفی و مدنی، لغو مجازات اعدام و شلاق، لغو تمام احکام صادر شده علیه فعالان کارگری، معلمان و آزادی بی قید و شرط همه کارگران، معلمان و فعالان سیاسی و اجتماعی در بند تاکید کرد.

آزادی بی قید و شرط ایجاد تشکل‌های مستقل، اعتصاب، اعتراض، راهپیمائی، تجمع، اندیشه و بیان، احزاب و مطبوعات، پرداخت فوری مطالبات معوق کارگران، بازنشستگان، معلمان و کارمندان بخش خصوصی و دولتی همراه با خسارت دیر کرد، تامین امنیت شغلی و توقف اخراج سازی‌ها، برچیده شدن قراردادهای موقت و شرکت‌های تامین نیروی انسانی و پیمانکاری، سپرده شدن اختیار صندوق سازمان تامین اجتماعی و دیگر صندوق‌های بازنشستگی به نمایندگان منتخب اعضا، لغو فروش سهام شرکتهای تابعه تأمین اجتماعی (شستا) نیز از دیگر خواست های مطرح شده در بیانیه روز جهانی کارگر اتحادیه آزاد کارگران ایران هستند.

این اتحادیه در عین حال خواستار ممنوعیت کار کودکان، برقراری بالاترین استانداردهای ایمنی کار در تمامی محیط‌های کارگری، برچیده شدن حجاب اجباری و تمامی قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان، به رسمیت شناخته شدن حق شهروندی برای مهاجران افغانستانی و دیگر مهاجران و منع هر گونه اعمال تبعیض آمیز علیه آنان و تعطیل رسمی اول ماه مه روز جهانی کارگر شده است.

۲۱:۲۰ ۱۱.۲.۱۳۹۹

۱۷ تشکل کارگری و صنفی: معیشت کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر حقوق‌بگیران سخت‌تر و بحرانی‌تر شده است

تشکل‌های مستقل کارگران، بازنشستگان و معلمان در بیانیه مشترکی به مناسبت روز جهانی کارگر، اول ماه مه، و روز معلم نوشتند که شرایط معیشتی کارگران، معلمان، بازنشستگان و سایر حقوق‌بگیران و نیروی کار نسبت به سال گذشته بسیار سخت‌تر و بحرانی‌تر شده است.

آنها اضافه کردند که پیامدهای ویرانگر و خانمان‌برانداز سیاست‌های چند دهه دولت‌ها؛ یعنی سیاست کل حاکمیت، مانند تعدیل اقتصادی، خصوصی‌سازی و تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی و خصوصی کردن بیش‌ از پیش آموزش و بهداشت عمومی، هرروز بیش از گذشته خود را نشان می‌دهد.

این تشکل‌های کارگری و صنفی در مورد روز جهانی کارگر و روز معلم نوشتند که این روزها یادآور آن هستند که کارگران، معلمان و دیگر حقوق‌بگیران باید در جهان و ایران متحدتر شوند و برای سازمان‌دهی خودشان بیشتر از گذشته تلاش کنند.

آنها با اشاره به برخوردهای امنیتی و قضایی با فعالان کارگری و صنفی در سال گذشته نوشتند که حق داشتن تشکیلات مستقل، برگزاری تجمع، اعتراض و حق اعتصاب، تشکیل سندیکا و کانون‌های صنفی را برای همه‌ کارگران، فرهنگیان و حقوق‌بگیران دیگر به رسمیت می‌شناسند و برگزاری مراسم روز جهانی کارگر، روز ملی و روز جهانی معلم، روز دانشجو و روز جهانی زن را از حقوق مسلم خود می دانند.

این تشکل های کارگری و صنفی همچنین خواستار آزادی تمامی کارگران، معلمان، دانشجویان و همه فعالان مدنی و سیاسی دربند شدند و از مقام های قضایی و امنیتی ‌خواستند که به سرکوب‌ها و به تعقیب تمامی بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر سال ۹۸ و فعالان صنفی معلمان پایان دهند.

حقوق برابر برای زنان و مردان در همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، افزایش حداقل دستمزد، متناسب با تورم واقعی و هزینه‌های معیشتی، همسان‌سازی حقوق معلمان شاغل و بازنشسته با سایر حقوق‌بگیران، تعیین دستمزد بالاتر از خط فقر حدود هشت میلیون تومانی و فراهم کردن شرایط لازم برای دستیابی تمام کودکان به آموزش رایگان، باکیفیت و عادلانه، خدمات بهداشتی رایگان و امکانات ورزشی و تفریحی مناسب از خواسته های مطرح شده از سوی این تشکل ها هستند.

آنها بر لزوم لغو سیاست‌های خصوصی‌سازی، سیاست‌های ارزان‌سازی و بی‌ثبات‌سازی نیروی کار، تعدیل اقتصادی، تعطیلی کارگاه‌ها و اخراج‌های بی‌رویه، توقف خرید خدمات آموزشی و برخورداری از امنیت شغلی معلمان خرید خدمت و نیروی کارآموزشی در بخش خصوصی تاکید کردند و خواستار توقف فوری کار کودکان و بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدارس شدند.

اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری به‌صورت کامل، به‌خصوص برای بازنشستگان فرهنگی و تأمین بیمه پایه فراگیر، کارآمد و رایگان برای تمام بازنشستگان هم در بیانیه این تشکل های صنفی مورد تاکید قرار گرفته است.

این بیانیه از سوی ۱۷ تشکل مانند کانون صنفی معلمان ایران (تهران)، سندیکای شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه، انجمن صنفی بازنشستگان کشوری، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری، شورای بازنشستگان ایران و اتحاد بازنشستگان امضا شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG