لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

انتشار ویدئوی ديگری از «اقامتگاه مجلل پوتین» توسط همکاران الکسی ناوالنی


الکسی ناوالنی، منتقد زندانی حکومت روسیه
الکسی ناوالنی، منتقد زندانی حکومت روسیه

همکاران الکسی ناوالنی، منتقد زندانی حکومت روسیه، روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ویدئوی جدیدی در مورد جزییات یک اقامتگاه بزرگ و مجلل منتشر کرده که گفته می‌شود متعلق به ولادیمیر پوتین است.

به نظر می‌رسد هدف از انتشار این ویدئو تداوم اعمال فشار به حکومت روسیه و رهبر آن کشور در آستانه برگزاری تظاهرات طرفداران آقای ناوالنی باشد.

این ویدئو طی ۲۰ ساعتی که از انتشار آن در «یوتیوب» می‌گذرد بیش از ۲.۷ میلیون بازديد کننده داشته است. در این ویدئو ادعا می‌شود که چهارمین اقامتگاه رسمی ولادیمیر پوتین با بیش از ۱۵۰ هکتار مساحت که در جوار دریاچه «والدای» در شمال غرب مسکو واقع شده تزیینات داخلی و امکانات مجللی دارد.

یکی از همکاران آقای ناوالنی در این ویدئو می‌پرسد: «چرا میلیاردها روبل از پول مالیات‌دهندگان برای امکانات خصوصی پوتین مثل اسپا، ماساژ و روش‌های ضدپیری هزینه می‌شود؟»

ویدئوهای افشاگرایانه «بنیاد مبارزه با فساد مالی» به رهبری آقای ناوالنی که طی یک سال اخیر در شبکه «یوتیوب» منتشر شده میلیون‌ها بازدید کننده را به خود جلب کرده است.

این گروه طی ماه‌های اخیر یک ویدئو در مورد اقامتگاه مجللی در مناطق ساحلی دریای سیاه که مدعی است برای ولادیمیر پوتین ساخته شده و ویدئوی دیگری هم در مورد مسموم کردن آقای ناوالنی در ماه اوت سال گذشته منتشر کرده است.

«بنیاد مبارزه با فساد مالی» مدعی است که بخشی از زمين این اقامتگاه در حومه مسکو متعلق به یوری کووالچوک، سهامدار اصلی بانک «روسیا» و دوست قدیمی ولادیمیر پوتین است.

به گفته این بنیاد، چندین ساختمان بزرگ از جمله یک ویلای چوبی به سبک روسی، یک عمارت به سبک معماری چینی، یک کلیسای خصوصی، یک کازینو و یک سونای زیرزمینی به مساحت تقریبا ۷ هزار متر مربع در این مجموعه ساخته شده است.

این ویدئو همزمان با تدوام افشاگری‌های همکاران آقای ناوالنی و فراخوان به تظاهرات منتشر می‌شود که قرار است هفته آینده برگزار شود.

در اواخر ژانویه و اوایل فوریه امسال همزمان با بازداشت و شروع محاکمه آقای ناوالنی، اجتماعات اعتراضی متعددی در شهرهای روسیه به دعوت این بنیاد برگزار شد.

ولی با توجه به سرکوب معترضان و بازداشت گروه کثیری از آنها توسط نیروهای انتظامی، همکاران آقای ناوالنی خواستار توقف اعتراضات خیابانی شده و اعلام کردند که در آستانه انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر روی انتشار مطالب و ویدئوهای افشاگر تمرکز خواهند کرد.

با استفاده از گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG