لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۲۰

هشدار مدیران بیمارستان‌های تهران: جا نداریم، بیماران کرونایی را به خانه می‌فرستیم


مدیران چند بیمارستان تهران با اشاره به افزایش شدید بیماران مبتلا به کرونا و پر شدن تخت‌های بیمارستان‌ها، درباره بحرانی‌شدن خدمات رسانی هشدار داده‌اند.

حمید عمادی، رئیس بخش عفونی بیمارستان «امام خمینی» تهران در همین زمینه گفته است که برخی بیماران را که قبل از عید بستری می‌کردیم، «دیگر بستری نمی‌کنیم و با دادن داروهای لازم و در صورت امکان تهیه اکسیژن به منزل می‌فرستیم تا بار شدید بر بیمارستان‌ها کم شود».

او با تاکید بر اینکه این بیمارستان به «حد اشباع» رسیده، گفته است «به دلیل تراکم جمعیت و کمبود تخت»، برخی از بیماران فوت می‌کنند.

خسرو صادق نیت، رئیس این مجتمع بیمارستانی امام نیز گفته است که هفته گذشته «بدترین وضعیت کرونایی» رخ داده و بیش از ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستان به کرونا اختصاص یافته است.

تقی ریاحی، رئیس بیمارستان «رسول اکرم» تهران نیز از اختصاص ۵۰ درصد تخت‌های این بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا خبر داده و گفته است: «افزایش بستری بیماران کرونایی به بهای کم شدن خدمات غیر کرونایی بیمارستان است».

در روزهای گذشته، رسانه‌های داخل ایران از وضعیت حاد و بحرانی شهر تهران در دومین هفته موج چهارم کرونا خبر داده‌ بودند.

در همین زمینه وب سایت مشرق‌نیوز با انتشار فیلمی به نقل از مدیرعامل بهشت زهرای تهران آمار مرگ و میر در روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین، را در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه خوانده و نوشت که در ۵۰ سال گذشته «چنین آمار فوتی در یک روز نداشتیم، حتی در ۸ سال دفاع مقدس».

به گفته سعید خال، شهر تهران در روز سه‌شنبه هفته گذشته، «۱۵۰ متوفی کرونایی و ۲۰۰ متوفی غیر کرونایی داشته و سخت‌ترین روز کاری برای همکاران او»‌ بوده است.

همزمان وب‌سایت اقتصادنیوز عکس‌هایی از مجید غمخوار، خبرنگار حوادث، از نصب قبرهای پیش‌ساخته ۴ طبقه در بهشت زهرای تهران منتشر کرده است.

پیشتر رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، هشدار داده بود که در صورت بدتر شدن شرایط کرونایی، «ظرفیت سردخانه‌ها احتمالا دیگر کفایت متوفی‌ها را نمی‌کند».

خبرگزاری ایلنا نیز روز سه‌شنبه، ۳۱ فروردین به نقل از آقای کرمی محمدی گزارش داد که تقریبا یک سوم از آمار مرگ و میر که روزانه اعلام می‌شود، «متعلق به تهران و حومه است و وضعیت خوبی حاکم نیست».

در همان روز، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا به روزنامه ایران گفت تهران بالاترین سهم را از میزان شیوع، مرگ و میر و بستری داشته و در وضعیت فوق قرمز به سر می‌برد و هر هفته شرایطش بحرانی‌تر از هفته قبل گزارش می‌شود.

بنا بر آخرین گزارش وزرات بهداشت که آمار رسمی کرونا در ایران را اعلام می‌کند، در روز ‌شنبه چهارم اردیبهشت، ۳۷۴ نفر دیگر جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و بیش از ۱۸ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

به این ترتیب شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر و آمار کل مبتلایان به بیش از دو میلیون و ۳۷۷ هزار نفر رسید.

پیش از این سازمان نظام پزشکی ایران، آمار واقعی قربانیان و مبتلایان کرونا در ایران را سه تا چهار برابر آمار رسمی وزارت بهداشت برآورد کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر، خبرگزاری ایلنا
XS
SM
MD
LG