لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۳

حذف بسکتبال زنان ایران از گزینشی المپیک


تیم ملی بسکتبال سه نفره زنان ایران بدون کسب پیروزی از رقابت‌های گزینشی المپیک حذف شد.

این مسابقات به میزبانی اتریش برگزار شد و ایران با ترکیب معصومه اسماعیل‌زاده، شادی عبدالوند، نگین رسولی‌پور و دلارام وکیلی با مربیگری نیکا بیک‌لیک‌لی به مصاف حریفانش رفت.

آنها در اولین دیدار مقابل ژاپن قرار گرفتند و در جدال آسیایی‌ها با نتیجه یکطرفه ۲۱ بر ۴ شکست خوردند. وکیلی دو امتیاز گرفت، عبدالوند و رسولی‌پور هر کدام یک امتیاز.

ایران در دومین دیدار، بهترین نمایشش را ارائه کرد و ۲۱ بر ۲۰ مغلوب تایلند شدT رقابتی کاملاً برابر که بازر بیتر ثانیه آخر تایلندی‌ها رای به پیروزی این تیم داد.

کاپیتان اسماعیل‌زاده ۸ امتیاز، رسولی‌پور ۷، وکیلی ۴ و عبدالوند یک امتیاز به دست آوردند.

خانم بیک‌لیک لی گفت: «بچه‌ها بدون بازی تدارکاتی راهی انتخابی المپیک شدند و در دیدار اول مقابل ژاپن اعتماد به نفس نداشتند. اما بچه‌ها مقابل تایلند مستحق پیروزی بودند. از سال ۲۰۱۹ در هیچ مسابقه بین‌المللی نبودیم. بازی با تیم‌هایی که همیشه در اردو و مسابقه به سر می‌برند، خیلی سخت است‌. در شوک بودیم و کارهای مدنظرمان به دلیل فشار دفاعی ژاپن قابل اجرا نبود.»

سرمربی ایران در گفتگو با خبرگزاری ایسنا یادآور شد: «در کاپ آسیا ۲۰۱۹ مقابل تایلند ۱۴ بر ۲۱ شکست خوردیم اما این بار استحقاق پیروزی را داشتیم.»

ایران در سومین دیدار مقابل اوکراین از نمایندگان اروپا در این مسابقات قرار گرفت و ۱۷ بر ۷ مغلوب شد. اسماعیل‌زاده سه امتیاز کسب کرد. وکیلی و عبدالوند نیز هر کدام دو امتیاز.

تیم بسکتبال سه نفره ایران در آخرین مسابقه، ضعیف‌ترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت و در طول مسابقه فقط موفق به کسب دو امتیاز شد.

ایران در این رقابت با حساب ۲۲ بر ۲ در برابر استرالیا شکست خورد. اسماعیل‌زاده و رسولی‌پور هر کدام یک امتیاز نصیب خود کردند.

به این ترتیب در گروه B ژاپن صدرنشین شد و همراه با استرالیا به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. ایران بدون برد در رده آخر قرار گرفت.

معصومه اسماعیل‌زاده با کسب ۱۲ امتیاز، در رده چهل و سوم مشترک پرامتیازترین بازیکنان قرار گرفت و از این حیث در تیم ایران پیشتاز بود.

نایب رئیس زنان فدراسیون بسکتبال می‌گوید: «انتظار برد نداشتیم اما انتظار این عملکرد را هم نداشتیم. گاهی شرایطی پیش می‌آید که بازیکنان نمی‌توانند بازی خود را ارائه بدهند و وقتی امکانات بقیه تیم‌ها را می‌بینند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.»

فریده شجاعی به خبرگزاری ایسنا گفت: «مثل همه جای دنیا باید بازیکنان سه نفره را از پنج نفره جدا کنیم. تیم مردان به المپیک می‌رود و در اولویت فدراسیون قرار دارد. به ما می‌گویند معلوم نیست سهمیه بگیرید، در نتیجه برای زنان خیلی هزینه نمی‌کنند.»

تیم بسکتبال زنان ایران یک فرصت دیگر برای کسب سهمیه المپیک دارد و در رقابت‌های گزینشی به میزبانی مجارستان حضور خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG