لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۵

سپاه پاسداران: دو تن از عوامل تیراندازی سنندج کشته شدند


سنندج، مرکز استان کردستان ایران
سنندج، مرکز استان کردستان ایران
سپاه پاسداران روز دوشنبه اعلام کرد که دو تن از عوامل تیراندازی چهارم فروردین ماه در سنندج را که بر اثر آن دو نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی کردستان کشته شده بودند، از پای در آورده است.

به گزارش خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی، ایرنا، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، در این زمینه توضیح داد که نیروهای قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه طی یک سری عملیات اطلاعاتی، عوامل اصلی این جنایت را شناسایی و با اجرای کمین، روز دوشنبه آنان را کشتند.

این خبرگزاری همچنین به نقل از یک منبع آگاه اسامی دو فرد کشته شده که عوامل مرگ دو مأمور انتظامی معرفی شده‌اند را سیروان مؤمنی و آرمان زند کریمی اعلام کرده‌ است.

شامگاه پنجشنبه، چهارم فروردین، در جریان دو تیراندازی در دو نقطه از شهر سنندج، دو مأمور انتظامی و سه تن دیگر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری‌ها در نخستین تیراندازی، عوامل مسلح به کیوسک انتظامی واقع در خیابان ۱۷ شهریور سنندج حمله کردند که در این حادثه یک سرباز وظیفه به نام «مرتضی وزینی افشار» جان خود را از دست داد.

در تیراندازی دوم که ساعاتی بعد در نزدیکی کلانتری ۱۶ سنندج به وقوع پیوست نیز، افراد مسلح به یک ماشین گشت کلانتری حمله کردند که یکی از پرسنل فرماندهی انتظامی استان به نام «راشدی سیدی» در اثر اصابت گلوله کشته شد.

در دو ماه گذشته، استان کردستان چندین بار شاهد عملیات افراد مسلح بوده است که این اقدامات به کشته شدن نیروهای انتظامی و مرزبانی ایران منجر شده است.

در اواسط اسفندماه، چهار محیط‌بان در استان کردستان توسط افرادی مسلح به قتل رسیدند که پس از آن معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان از شناسایی و انهدام یک گروه تروریستی به عنوان عاملان آن حمله خبر داد.

همچنین، مهر ماه گذشته دو فرد مسلح در میدان آزادی سنندج بر روی نیروهای پلیس حاضر در این میدان آتش گشودند که در جریان آن پنج نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

پس از آن فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان اعلام کرد که «دو عامل اصلی» این تیراندازی کشته شده‌اند.

چند روز پیش از آن نیز بر اثر انفجار بمبی در مهاباد طی مراسم رژه سالگرد جنگ ایران و عراق ۱۲ تن کشته و ۸۰ تن مجروح شدند که سپاه پاسداران یک هفته پس از آن در عملیاتی نظامی، با ورود به خاک عراق ۳۰ نفر از عوامل انفجار مهاباد را از پای در آورده است.

کشته شدن تعدادی پرسنل نیروی انتظامی و «تروریست» طی یک سری عملیات در مریوان

روز دوشنبه فرمانده مرزبانی ناجا نیز از درگیری نیروی انتظامی با «اشرار و گروهک پژاک» در ۴۸ ساعت گذشته در مریوان خبر داد و افزود که طی این درگیری‌ها، چهار تن از کارکنان نیروی انتظامی کشته و سه نفر زخمی شدند و همچنین چهار «تروریست» کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسین ذوالفقاری توضیح داد که در ۴۸ ساعت گذشته نیروی انتظامی در چهار مرحله وارد عملیات شده‌اند و افزود: «سه مرحله از این درگیری با گروه‌های تروریستی بوده و یک مرحله آن گروه‌های قاچاقچی بوده‌اند.»

سردار حسین ذوالفقاری در مورد نحوه شدند مأموران مرزبانی نیروی انتظامی توضیح داد: «در یک نقظه اعضای گروهک پژاک با هدف تصرف یکی از پایگاه‌ها که جنبه کمین برای نیروهای مرزبانی را داشت وارد عمل شدند که در پی این حادثه چهار نفر از مأموران مرزبانی به شهادت رسیده و سه نفر زخمی شدند».

وی افزود که در ۴۸ ساعت گذشته نیروهای سپاه چندین بار پایگاه‌های پژاک را مستقیما گلوله باران کرده‌اند.

این عملیات در حالی صورت گرفته است که به گفته خبرگزاری‌های ایران، بامداد ۱۳ فروردین، افرادی مسلح با حمله به پاسگاه مرزی مریوان، در ۱۲۵ کیلومتری شمال غرب سنندج، چهار تن از مرزبانان که خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی‌ آنان را پژمان زمانی،‌ میلاد قبادی، سلیمان زارعی و کاظم عابدی معرفی کردند، کشته شدند.

حزب حیات آزاد کردستان، پژاک مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این عملیات در تاریخ ۱۱ فروردین صورت گرفته است.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که این حمله در پاسخ به اعدام حسین خضری، یکی از اعضای پژاک، در زندان ارومیه صورت گرفته است.

آقای ذوالفقاری روز دوشنبه با اظهار این‌که با شروع فصل بهار «گروهک پژاک در حوزه مرزهای ایران و ترکیه فعالیت‌های خود را تشدید می‌کند» بر ضرورت «احداث برجک‌های مستحکم غیرقابل نفوذ در مناطق مرزی» و به کار بستن «امکانات و تجهیزات مناسب» در آینده نزدیک تأکید کرد.
XS
SM
MD
LG