لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۴

گرامیداشت روز زمین در لس آنجلس


روز زمین، روز پاکیزه سازی زمین نیز به حساب می آید
روز زمین، روز پاکیزه سازی زمین نیز به حساب می آید

هزاران تن ازساکنان شهر لس آنجلس ازسنين مختلف سی و هفتمين سالگرد «روز زمين» را جشن گرفتند و در پاکيزه سازی محيط اطراف خود سهيم شدند.

درنواحی مختلف شهر لس آنجلس زنان و مردان، دختران و پسران و پير جوان در لباس کار و گروهی موسوم به «سوپر گرل» متشکل از دختران جوانی که لباس و چکمه صورتی رنگ کابوئی به تن داشتند روز يکشنبه را به حفاظت از محيط زيست و پاکسازی آن از ساحل دريا تا کوهپايه ها و جنگل ها اختصاص دادند.


هزاران تن به جمع آوری ذباله و پاک کردن نوشته های معروف به «گرافيتی» از روی ديوارهای مرکز شهر پرداختند.


صدها دختربچه روی کيف های کاغذی خريد خوراک از سوپر مارکت ها با نقاشی تصاويری از کره زمين پيام هايی چون «زمين را تميز نگهداريد» کشيدند. پيام های ديگری نيز درمورد پاکيزه نگاه داشتن هوا به شکل پرچم هايی برافراشته بر فراز بزرگراه ها به چشم می خورد.


اولين «جشن روز زمين» در مرکز «استار اکو استيشن» در سال ۱۹۷۰ برگزار شد که برای پايه گزار اين مرکز خانم «کاتيا بازی» و دو فرزند بزرگسال او يک تجربه فراموش نشدنی محسوب می شد

بيش از ۲۰ هزار کودک و والدين آنها از يک برنامه يک روزه «زمين» در مرکز «استار اکو استيشن»، محل تعليمات بهبود شرايط محيط زيست در شهر لس آنجلس شرکت کردند.


اولين «جشن روز زمين» در مرکز «استار اکو استيشن» در سال ۱۹۷۰ برگزار شد که برای پايه گزار اين مرکز خانم «کاتيا بازی» و دو فرزند بزرگسال او يک تجربه فراموش نشدنی محسوب می شد.


کاتيا بازی در آن زمان تصور می کرد که «مشکل شرايط محيط زيست با اينکار برای هميشه حل شده است» اما به گفته خود او: «در دهه هشتاد تازه متوجه شديم که اين اول کار است و هنوز مشکلات زيادی در راه رسيدن به اين هدف وجود دارد.»


مادران جوان و دختران آنها نيز در نقاط مختلف شهر با رنگ کردن ديوارهای پر از دست نوشته جای اين دست نوشته ها را با نقاشی های رنگارنگی از مناظر زيبای زمين و گردش ماهی ها در زير درياها پرکردند.


بيش از ۱۰۰ کودک خردسال در پروسه تميز کردن خيابان ها شرکت کردند و در اين ميان آليسای ۹ ساله به خبرنگاران گفت: «اگر کره زمين را کثيف کنيم مردم جهان مجبور می شوند آن را برای هميشه ترک کنند.»


در «توپنگا کنيون» يکی از محلات دست نخورده پيرو «زندگی طبيعت گرا» در کوه های سانتا مانيکا بعضی از ساکنان اتومبيل های قديمی و از کار افتاده را که امروز با روغن ذرت و سويا بجای بنزين کار می کند به نمايش گذاشتند. هزاران تن با وجود هوای نيمه بارانی وسرد در سواحل لس آنجلس از ماليبو تا اورنج کاونتی به پاکيزه سازی و جمع آوری زباله پرداختند.


XS
SM
MD
LG