لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۳

ميانجيگری آرنولد برای پایان دادن به اعتصاب هالیوود


آرنولد شوارتزنگر ستاره سابق هالیوود به عنوان فرمانده ایالت کالیفرنیا در تلاش است تا با واسطه گری، به اعتصاب نویسندگان در هالیوود پایان دهد.
آرنولد شوارتزنگر ستاره سابق هالیوود به عنوان فرمانده ایالت کالیفرنیا در تلاش است تا با واسطه گری، به اعتصاب نویسندگان در هالیوود پایان دهد.

آرنولد شوارتزينگر، فرماندار کاليفرنيا و يکی از معروف ترين ستارگان هاليوود، در حال ميانجيگری برای پايان دادن به اعتصاب اخير نويسندگان در هاليود است.


به گزارش خبرگزاری رويترز، وی در کنفرانس خبری که در ساکرامنتو برگزارشد به خبرنگاران گفت:« من از طرف همه گروه های درگير حرف می زنم چرا که فکر می کنم پايان بخشيدن سريع به اين قضيه خيلی مهم است تنها به اين دليل که اين اعتصاب از نظر اقتصادی ضربه شديدی به ايالت ما می زند.»


با اين حال، وی اشاره ای به جزييات اقداماتش برای پايان دادن به اعتصاب نويسندگان هاليوود نکرد.


اعضای انجمن نويسندگان آمريکا، از دوشنبه هفته گذشته بر سر امضای قرارداد جديد کاری، در اعتصاب هستند. اين انجمن ۱۲ هزار نفر عضو دارد. نويسندگان هاليوود در اعتراض به تعلق نگرفتن سهمی از فروش دی وی دی فيلم های توليد شده به خود دست به اعتصاب زده اند.


گفت و گو های انجمن نويسندگان با توليدکنندگان فيلم، از ماه ژوييه آغاز شد، اما طرفين تا کنون نتوانسته اند به توافقی در مورد درخواست نويسندگان مبنی بر دريافت سهم بيشتری از عايدی از راه پخش فيلم ها در اينترنت هستند، برسند.


اگر چه اعتصاب نويسندگان آمريکا، تاثير ناگهانی روی آينده صنعت فيلم سازی نگذاشته است، روند توليدات تلويزيونی از جمله کارهای چند سريال و همچنين گفت و گوهای آخر شب، دچار بی نظمی شده است.


درصورت ادامه اين اعتصاب، اغلب برنامه های کمدی و نمايش های تلويزيونی که انتظار می رفت توليد آنها تا پايان نوامبر انجام شده باشد، به تعويق می افتد.


با وجود اين، شبکه های تلويزيونی می گويند که حتی تا ماه فوريه، به اندازه ای برنامه توليد شده برای فرستادن روی آنتن دارند که ناچار به تکرار برنامه های پخش شده، نشوند.


صرف نظر از آرامشی که شبکه های تلويزيونی از آن دم می زنند، معلق ماندن توليدات، موجب بيکاری صدها نفر از جمله گريمورها، فيلمبرداران و حتی نجارها شده و بر اقتصاد محلی نيز تاثيراتی گذاشته است.


وقتی از آرنولد شوارتزيگر درباره اعتصاب سوال شد، گفت:« جای بسی تاسف است زيرا اين صاحبان استوديوها نيستند که ضربه آن را می بينند، اين رهبران اتحاديه هم نيستند که رنج آن را می کشند، اين نويسنده ها نيستند که اعتصاب می کنند، آنها ضرر نمی کنند، همه اينها آدم هايی هستند که از نظر مالی تامين هستند.»


فرماندار کاليفرينا که در گذشته عمدتا نقش موجودات نيمه روبات مسلح مثل ترميناتور را ايفا کرده، هنوز در جهان هاليوود دوست ها و ارتباط هايی دارد.


«اين صاحبان استوديوها نيستند که ضربه آن را می بينند، اين رهبران اتحاديه هم نيستند که رنج آن را می کشند، اين نويسنده ها نيستند که اعتصاب می کنند، آنها ضرر نمی کنند، همه اينها آدمهايی هستند که از نظر مالی تامين اند.»
آرنولد شوارتزنگر

کسانی که در گذشته دراعتصاب های صنعت فيلم و سينمای آمريکا نقش داشته اند، می گويند احتمالا اعتصاب جاری طولانی خواهد بود زيرا هر دو طرف دعوا، علنا به جان هم افتاده اند.


هوارد فابريک، وکيل و مشاور امور مربوط به استاديوهای صدا و فيلمبرداری می گويد:« مذاکره ميان طرفين، بيش ازحد جنبه عمومی داشته و کمتر از آنچه بايد شکل تعامل های خصوصی را به خود گرفته است.»


نويسندگان آمريکا آخرين بار در سال ۱۹۹۸ دست به اعتصاب زدند که ۲۲ هفته طول کشيد. اين اعتصاب با به تاخير انداختن آغاز فصل جديد برنامه های تلويزيونی، حدود ۵۰۰ ميليون دلار خسارت به جای گذاشت.


بعضی از صاحبان استوديوها گفته اند که اين اعتصاب می تواند منافع کوتاه مدت از نظر پس انداز هزينه محصولات توليدی را برايشان به همراه داشته باشد.


XS
SM
MD
LG