لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

ایران در رسانه‌های جهان؛ از حکم اعدام سکینه محمدی آشتیانی تا برنامه اتمی ایران


سکینه محمدی آشتیانی: ماجرا همچنان ادامه دارد

هافینگتون پست: محمد مصطفایی که روز یکشنبه به اسلو پناهنده شده است در مصاحبه با برنار هانری لوی، فیلسوف و روزنامه نگار فرانسوی گفته است که همچنان برای برای نجات جان موکلش، سکینه محمدی آشتیانی تلاش می‌کند

آقای مصطفایی در توضیح پرونده موکلش که به گفته او زنی بسیار ساده است می‌گوید که قضات پرونده تنها به علم شخصی او را محکوم به سنگسار کرده‌اند و این در حالی است که به باور آقای مصطفایی تعیین مجازات اعدام برای خانم آشتیانی عادلانه نیست.

وی در ادامه می‌گوید اگرچه فیلم اعترافات منسوب به خانم آشتیانی را ندیده است، اما احتمال می‌دهد که فرد نمایش داده شده خود خانم آشتیانی باشد که تحت فشار شدید مجبور به اعتراف شده است.

آقای مصطفایی که تا کنون از ۱۳ پرونده سنگساری که در دست داشته است، در ده مورد موفق به تغییر حکم شده است و در ۳ پرونده دیگر حکم همچنان به تعلیق در آمده است، می‌گوید برای نجات خانم محمدی آشتیانی و سایر زنان ایران از «کهنه پرستی» باید نقض حقوق بشر در ایران را به اطلاع جهانیان رساند.


فیگارو: این روزنامه فرانسوی در یک نظر سنجی با اشاره به نامه اخیر ۱۷ شخصیت سرشناس جهانی در اعتراض به حکم سنگسار خانم محمدی آشتیانی پرسیده است که آیا این حمایت قادر خواهد بود اجرای حکم سنگسار را متوقف کند. تا کنون اکثر رأی دهندگان بر این باور بوده‌اند که این
حمایت می‌تواند موجب توقف اجرای حکم شود.


سایت گرجی‌زبان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی: اخیرا در گرجستان در حمایت از خانم محمدی آشتیانی و برخی دیگر از محکومین به سنگسار، تظاهراتی نمادین صورت گرفت و معترضین خواستار توقف اجرای حکم سنگسار این اشخاص شدند.

Protest in Georgia against death penalty Iran
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:50 0:00

تغییر نگرش اعراب نسبت به برنامه اتمی ایران

به نوشته لس آنجلس تایمز، نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقاتی آمریکایی زاگبی و دانشگاه مریلند در مصر، عربستان سعودی، اردن، مراکش، لبنان و امارات متحده عربی نشان می‌دهد که نگرش جهان عرب نسبت به برنامه اتمی ایران رو به سوی مساعد شدن دارد.

به استناد این نظر سنجی، اکثریت اعراب اگرچه معتقدند که ایران، برخلاف ادعایش از برنامه اتمی خود مقاصد صلح آمیزی را دنبال نمی‌کند، اما با این حال باور دارند که تولید سلاح اتمی، حق ایران است و نباید از سوی جوامع بین‌الملل تحت فشار قرار بگیرد. آن‌ها حتی برخورداری ایران از سلاح اتمی را برای خاورمیانه امری مثبت تلقی می‌کنند و معتقدند که ایالات متحده و اسرائیل نسبت به ایران تهدید بزرگتری برای منطقه به شمار می‌روند.

این روزنامه دلیل این تغییرنگرش را در نارضایتی جهان عرب از سیاست‌های ایالات متحده در زمینه حل اختلاف میان اعراب و اسرائیل و کندی روند برقراری صلح میان اعراب و اسرائیل می‌داند.
XS
SM
MD
LG