لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۵

وقوع سیل بار دیگر نواحی جنوبی پاکستان را تهدید می‌کند


با گذشت شش هفته از آغاز سیل ویرانگر در پاکستان که به کشته شدن بیش از ۱۷۵۰ نفر انجامید؛ مقامات پاکستان در مورد امکان وقوع سیل دیگری در این کشور هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات پاکستان روز دوشنبه، ۲۲ شهریور، اعلام کردند که با تغییر مسیر سیلاب‌ها و سرازیر شدن آن‌ها به سمت دریاچه‌های نواحی جنوبی این کشور که بار دیگر امکان وقوع سیل را افزایش داده است، هزاران شهروند ساکن استان سند، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و این در حالی است که مقامات اعلام کرده‌اند که افراد بیشتری باید این منطقه را ترک کنند.

به دنبال برخورد سیلاب ناشی از بارش‌های شدید موسمی که به سمت جنوب پاکستان و دریای عرب در حرکت بود با دیواره‌های سیل‌شکن که شهرهای این منطقه را احاطه‌کرده‌اند، برخی مناطق به زیر آب فرو رفته و بخشی از سیلاب به سمت مناطق جنوبی و همچنین دریاچه «منچر»، بزرگترین دریاچه آب شیرین پاکستان، تغییر مسیر داده است.

به گفته یکی از مأمورین امداد به سیل‌زدگان، دریاچه «منچر» در آستانه طغیان است و در صورت بروز سیل، شهرهای بسیاری در این منطقه به زیر آب فرو خواهند رفت.

همچنین مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند که دو دریاچه «بن» و «جهانگیره» واقع در جنوب پاکستان نیز در معرض طغیان قرار دارند که در صورت طغیان این دریاچه‌ها و وقوع سیل، زندگی ۲۵۰ هزار نفر در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

هشدار در مورد وقوع سیل در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این، سیل ناشی از بارش‌های شدید موسمی بیش از ۱۷۵۰ تن کشته و حدود ۲۳۶۰ تن زخمی برجای گذاشت و به بی‌خانمان شدن میلیون‌ها نفر انجامید. همچنین به گفته مقام‌های پاکستان میلیون‌ها نفر از سیل‌زدگان در حال حاضر در معرض ابتلا به سوء تغذیه و بیماری‌های واگیر قرار دارند.

به تخمین دولت پاکستان، سیل اخیر پاکستان که زندگی ۱۵ تا ۲۰ میلیون نفر را در این کشور مختل کرده است، در حدود ۴۳ میلیارد دلار به این کشور خسارت وارد کرده است.
XS
SM
MD
LG