لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۹

شمار مبتلايان ایرانی آنفولانزاى خوكى به ۳۵۷ نفر رسيد


میزان گسترش آنفولانزای خوکی در جهان
میزان گسترش آنفولانزای خوکی در جهان
در حالى كه مقام‌هاى بهداشتى در ايران از كاهش روند گسترش آنفلوآنزاى خوكى در كشور خبر داده‌اند، شمار مبتلايان به اين بيمارى همچنان در حال افزايش است.

به گزارش خبرگزارى دانشجویان ایران، ايسنا، محمدمهدى گويا، رئيس مركز مديريت مبارزه با بيمارى‌هاى واگير وزارت بهداشت، روز چهارشنبه اعلام كرد که شمار مبتلايان به بيمارى آنفلوآنزاى خوكى در ايران به ۳۵۷ نفر افزايش يافته است.

به گفته وى، در هفته گذشته ۲۹ نفر در كشور به اين بيمارى مبتلا شده‌اند، در حالى كه در هفته پيش از آن شمار مبتلايان جديد ۴۳ نفر بوده است.

این مقام وزارت بهداشت علت اين كاهش را كاسته شدن از ميزان سفر حج عمره و توقف آن و نيز كاهش سفرهاى خارجى اعلام كرده است.

مقام‌هاى بهداشتى ايران پيشتر اعلام كرده بودند كه بيشتر مبتلايان به آنفلوآنزاى خوكى در خارج از كشور و به‌ويژه در طول سفر حج به اين بيمارى مبتلا شده‌اند.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاى واگيردار وزارت بهداشت ايران همچنين اعلام كرد که بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانى ميزان ابتلا به بيمارى آنفلوآنزاى خوكى در منطقه مديترانه شرقى تا دو برابر افزايش يافته است كه در اين ميان كشورهاى عربستان سعودى، عمان و كويت بيشترين ميزان گسترش اين بيمارى را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوى ديگر رئيس مركز بهداشت استان كهگيلويه و بويراحمد روز سه‌شنبه اعلام كرد که سه نفر از كسانى كه در اين استان به بيمارى آنفلوآنزاى خوكى مبتلا شده بودند با موفقيت درمان شده‌اند.

نخستين مورد ابتلا به بيمارى آنفلوآنزاى خوكى در ايران در تاريخ ۲۶ خردادماه سال جارى شناسایی شده بود و تاكنون مرگ دست‌كم يك نفر بر اثر اين بيمارى در ايران تاييد شده است.

مقام‌ها و رسانه‌هاى ايرانى معمولاً‌ از به كار بردن عبارت آنفلوآنزاى خوكى پرهيز كرده و از اين بيمارى با عنوان «آنفلوآنزاى نوع A» ياد مى‌كنند.

در اين ميان ايرج خسرونيا، رئيس جامعه پزشكان متخصص داخلى ايران، گفته است که ميزان تلفات ناشى از آنفلوآنزاى معمولى در ايران به مراتب بيشتر از آنفلوآنزاى خوكى است.

وى با اشاره به اين كه نمى‌توان آمار دقيقى از ميزان تلفات ناشى از این بیماری در كشور ارائه كرد، از افراد مسن و ناتوان به عنوان كسانى نام برده است كه بيشتر از بقيه با عوارض ناشى از آنفلوآنزاى معمولى روبه‌رو مى‌شوند.
XS
SM
MD
LG