لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۰

طفره رفتن احمدی نژاد از پرسش های خبرنگاران در باکو


محمود احمدی نژاد در باکو
محمود احمدی نژاد در باکو
محمود احمدی نژاد در حاشیه نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر، در یک کنفرانس مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. روزنامه «یئنی مساوات» آذربایجان طی مقاله ای با عنوان «سوالات ناقلا از رییس جمهوری ایران» در مورد فضای کنفرانس مطبوعاتی و اظهارات آقای احمدی نژاد نوشته است که اگر چه احمدی نژاد با تاختن با ناتو و آمریکا ظاهرا در اوایل کنفرانس ابتکار عمل را با بیانات آتشین در دست داشت، ولی با موجی از سوالات «ناقلا» مواجه شد که مجبور به اختصار و جمع بندی پیش از موعد کنفرانس شد.

لفظ «ناقلا» واژه ای آشنا برای آذری زبانها نیست و در زبان محاوره ای فارس زبانان کاربرد دارد، با این همه این واژه عینا در تیتر گزارش درج شده است.

به نوشته این روزنامه ارگان مطبوعاتی بزرگترین حزب اپوزیسیون آذربایجان، آقای احمدی نژاد در پاسخ به حکم سنگسار خانم سکینه آشتیاتی با تاختن به مقوله حقوق بشر و این که در آمریکا نیز اعدام زنان وجود دارد، از پاسخ طفره رفته است.

آقای احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی خود با اذعان بر این نکته که هم اکنون بیش از 53 زن در امریکا منتظر اجرای حکم اعدام هستند، عدم واکنش رسانه ها و مجامع بین المللی به این موضوع را به شدت محکوم کرده است. وی گفته است که، چرا هیچ کس اعدام زنان در امریکا را نقض حقوق بشر نمی داند.

آقای احمدی نژاد گفته است که دادگاه های ایران کاملا قانونی و شفاف عمل می کند. وی ادعا کرده است که تمامی متهمان از حق داشتن وکیل مدافع برخوردارند و دادگاه متهمان به جرایم سنگین با حساسیت بیشتری در پنج مرحله جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد تا کاملا عادلانه انجام شود.

روزنامه یئنی مساوات در بخش دیگری از گزارش خود، در مورد «طفره رفتن» رییس جمهوری ایران از سوال خبرنگاری در مورد روابط رو به گسترش ایران و ارمنستان نوشته است که، اگرچه احمدی نژاد با گفتن این نکته که «جواب این سوال را قبلا داده ایم» از پاسخ طفره رفت، ولی این سوال به دفعات از طرف روزنامه نگاران تکرار شد و سرآخر رئیس جمهور ایران مجبور شد با اختصار کنفرانس مطبوعاتی اش، به دیدار با خبرنگاران خاتمه دهد و کنفرانس را ترک کند.

صفر ابی يف، وزير دفاع آذربايجان ماه گذشته درکنفرانس مطبوعاتی مشترک با آقای احمد وحيدی وزیر دفاع ایران که به باکو سفر کرده بود با انتقاد تلویحی از روابط ایران و ارمنستان اظهار داشت که «نگرانی ما از برخی کشورها که رو در روی ما حرف از روابط دوستانه می زنند، ولی پشت سر ما به دنبال گسترش روابط اقتصادی و سياسی خود با ارمنستان هستند، کماکان به قوت خود باقی است.»
XS
SM
MD
LG