لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۴۵

انتقاد اسراییل از ائتلاف سوریه با ایران


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، نيمه شب پنجشنبه ۲۹ تير، به ديدار رسمی يک روزه خود از سوريه پايان داد و به تهران بازگشت.
محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، نيمه شب پنجشنبه ۲۹ تير، به ديدار رسمی يک روزه خود از سوريه پايان داد و به تهران بازگشت.

همزمان با پايان سفر رسمی محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، به دمشق، اسراييل روز جمعه ۳۰ تير، اعلام کرد که اتحاد میان ایران و سوریه، بر ترديد نسبت به تمايل سوريه برای صلح با اسراييل می افزايد.


مارک رگيف، سخنگوی وزارت امور خارجه اسراييل، به خبرگزاری فرانسه گفت: «اين موضوع که رژيم دمشق، احمدی نژاد را به عنوان شريک درمناسبات استراتژيک خود انتخاب کرده است، ترديد جدی درمورد بيانيه های اخير سوريه در خصوص تمايلش برای صلح ایجاد می کند.»


وی افزود: «شما نمی توانيد با کسی دوست باشيد که مهمترين مخالف صلح (با اسراييل) باشد و انتظار داشته باشيد که جامعه بين الملل، سوريه را به عنوان کشوری که بر روی صلح کار می کند، قلمداد کند.»


خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که محمود احمدی نژاد در جريان ديدارش با بشار اسد، رييس جمهوری سوريه در دمشق، اسراييل را مورد تمسخر قرار داد.


رييس جمهوری اسلامی ايران همچنين با حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، و يک هيات از گروه حماس به رهبری خالد مشعل، که در دمشق در تبعيد به سر می برد و از مخالفان سرسخت اسراييل است، ديدار کرد.


پايان سفر يک روزه احمدی نژاد به سوريه


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران، نيمه شب پنجشنبه ۲۹ تير، به ديدار رسمی يک روزه خود از سوريه پايان داد و به تهران بازگشت.


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، محمود احمدی نژاد ظهر پنجشنبه ۲۹ تير، در راس يک هيات بلندپايه سياسی - اقتصادی و به دعوت رسمی بشار اسد به وارد دمشق رفته بود.


محمود احمدی نژاد با رهبر حزب الله لبنان، و يک هيات از گروه حماس به رهبری خالد مشعل، ديدار کرد.

روسای جمهوری ايران و سوريه درمذاکرات خود، راه های گسترش مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای و بين المللی را بررسی کردند.


در پايان اين دو ديدار، بشار اسد در کنفرانس خبری مشترک با محمود احمدی نژاد، گفت که مسايل مربوط به فلسطين، لبنان و عراق از مهمترين محورهای مذاکرات دو جانبه بود.


رييس جمهوری سوريه همچنين گفت که با همتای ايرانی خود در مورد آنچه که توطئه های گسترده عليه خاورميانه خواند، رايزنی کرده است.


او افزود: «هماهنگي های مستمری بين سوريه و ايران از ديرباز وجود داشته است و از بدو پيروزی انقلاب اسلامی، شاهد گسترش روزافزون روابط بوده ايم.»


محموداحمدی نژاد نيز گفت: «ايران و سوريه، دو کشور برادر و متحد بوده، هستند و خواهند ماند.»


وی با تاکيد بر اين که زمان به سود ايران و سوريه و به زيان دشمنان سپری می شود، افزود: «با تدبير و هماهنگی ما، مقاومت ادامه می يابد و اطمينان داريم که در اين مسير، خدا با ملت های منطقه است و دشمنان نيز چاره ای جز پذيرش حق ملت های منطقه نخواهند داشت.»


به گزارش ايرنا، به مناسبت سفر رييس جمهوری اسلامی ايران به سوريه، بيانيه مشترکی صادر شد.


در اين بيانيه، دو طرف با ابراز رضايت از سطح روابط عالی سياسی ايران و سوريه، خواستار تقويت، توسعه و تعميق روابط دوستانه و برادرانه در تمامی زمينه ها شدند.


XS
SM
MD
LG