لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۷

انفجار انتحاری در بزرگراهی در پاکستان


پلیس پاکستان یک مظنون را در محل انجاری در شهر پیشاور دستگیر کرده است.(۲۳ اکتبر)
پلیس پاکستان یک مظنون را در محل انجاری در شهر پیشاور دستگیر کرده است.(۲۳ اکتبر)

یک بمبگذار انتحاری با انفجار خودروی خود در یکی از بزرگراه‌های پاکستان، یک افسر پاکستانی را به قتل رساند.

به گفته پلیس پاکستان این انفجار انتحاری هنگاری روی داد که پلیس یک خوردوی مظنون را در بزرگراهی واقع در ۱۴۰ کیلومتری جنوب اسلام‌آباد متوقف کرد.

یک افسر پلیس راه پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفته است «هنگامی که پلیس در نزدیکی یک تقاطع خودرویی را برای بازرسی متوقف کرد، فرد بمبگذار خودرو را منفجر کرد» که در پی آن افسر گشتی نیز جان خود را از دست داد.

پلیس پاکستان همچنین گفته است دیگر سرنشین خودرو که پیش از انفجار قصد فرار داشته، دستگیر شده است.

در پی حمله‌های شبه‌نظامیان اسلامگرای طالبان، در ماه جاری میلادی نزدیک به ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در ۱۸ مهرماه امسال(دهم اکتبر) شبه‌نظامیان طالبان به ستاد فرماندهی کل ارتش پاکستان یورش بردند و شماری از نیروهای پاکستانی را در این ستاد کشتند و چندین نفر را به گروگان گرفتند؛ کماندوهای پاکستانی پس از ساعت‌ها درگیری سرانجام توانستند ستاد فرماندهی کل را از مهاجمان پاکسازی کنند.

یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان، ضمن محکوم کردن خشونت‌های اخیر، وعده داده است که دولت تروریسم را «ریشه‌کن» خواهد کرد.

هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ هزار نفر از نیروهای ارتش پاکستان با پشتیبانی نیروی هوایی و آتش توپخانه، در ایالات وزیرستان جنوبی که هم‌مرز با پاکستان است، با نیروهای طالبان درحال نبرد هستند.

کشورهای غربی و ایالات متحده از آن بیم دارند که پاکستان مجهز به جنگ‌افزار هسته‌ای، دچار هرج و مرج و بی‌ثباتی شود؛ این هرج و مرج افزون برآنکه تهدیدی برای زرادخانه هسته‌‌ای این کشور به شمار می‌رود، وضعیت افغانستان را که هم مرز با پاکستان است هر چه بیشتر پیچیده‌تر خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG