لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۰

رفسنجانی: رأی مردم از صندوق‌ها بیرون خواهد آمد


اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سخنرانی چهارشنبه شب خود به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، از مردم خواست در انتخابات ۲۲ خرداد حضوری گسترده داشته باشند و تأکید کرد که طبق اخبار «این بار شورای نگهبان رأی مردم را با جدیت حفظ خواهد کرد».

آقای هاشمی روز چهارشنبه گفت: «خبری از داخل شورای نگهبان به ما رسیده که این شورا این بار مصمم است که آرای مردم را با جدیت و دقت حفظ کند و بر سر این موضوع نیز ایستاده است.»

وی که در سال ۸۴ یکی از نامزدهای نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بود، پس از اعلام نتایج آرای دور اول با صدور بیانیه‌ای «دخالت‌های سازمان‌یافته» را عامل «هدایت آرا» به سوی یک کاندیدا عنوان کرده بود و پس از اعلام نتایج دور دوم و پیروزی محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد که به دلیل مصلحت کشور از پیگیری حق خود صرف نظر می‌کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در سخنرانی چهارشنبه شب خود، نسبت به امنیتی شدن فضای کشور در روزهای باقیمانده به انتخابات هشدار داد و گفت: «آخرین اقدامات ضد انقلاب امنیتی کردن فضای انتخابات است که حادثه زاهدان و همچنین بمب‌گذاری در هواپیمای اهواز ـ‌ تهران از نمونه‌های این توطئه‌ها است.»

آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه ضمن تأکید بر «حق کاندیداها برای پیگیری تمام مراحل اخذ و شمارش آرا» تصریح کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز بر اجرای انتخابات نظارت خواهد داشت تا رأی مردم آسیب نبیند.

وی تصریح کرد که مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس وظیفه نظارتی که از سوی رهبر انقلاب به آن واگذار شده کاملاً در جریان است، کلیات کار را پیگیری می‌کند و هرجا که ببیند ممکن است رخنه‌ای برای آسیب به آرای مردم رخ دهد، حاضر خواهد بود.

آقای هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که قصد ندارد از یک کاندیدای خاص حمایت کند و اطمینان داد روز پس از انتخابات «آنچه که مردم در صندوق می‌ریزند از آن بیرون خواهد آمد.»

سخنان آقای هاشمی ساعتی پیش از مناظره تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی عنوان شد. آقای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری کنونی ایران، در این مناظره تلویزیونی، آشکارا اکبر هاشمی رفسنجانی را به صحنه گردانی میدان انتخابات و کارشکنی علیه خود متهم کرد.

پیشتر در جریان مبارزات هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۶ نیز آقای هاشمی که در آن زمان ریاست جمهوری ایران را برعهده داشت، هشدار داده بود که اجازه نخواهد در انتخابات دوم خرداد آرای صندوق‌ها جابه‌جا شود.
XS
SM
MD
LG