لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۳۱

«دست‌کم چهار کشته» در پی حمله انتحاری جدید در مرکز شهر کابل


این حمله انتحاری در ورودی بانکی در نزدیکی سفارت ایالات متحده در کابل اتفاق افتاده است.
این حمله انتحاری در ورودی بانکی در نزدیکی سفارت ایالات متحده در کابل اتفاق افتاده است.

در ادامه حملات مرگبار شبه‌نظامیان در پایتخت افغانستان، صبح روز سه‌شنبه، هفتم شهریورماه، یک حمله انتحاری دیگر جان «دست‌کم چهار نفر» را گرفت و چند زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت کشور افغانستان، در این حمله انتحاری دست‌کم چهار تن کشته و «سه نفر» زخمی و مجروح شده‌اند.

این در حالی است که یک مقام وزارت بهداشت افغانستان گفته است که یک کشته و هشت زخمی به بیمارستانی در شهر کابل منتقل شده‌اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله انتحاری تازه را به عهده نگرفته است.

خبرگزاری رویترز می‌گوید که این حمله انتحاری در ورودی بانکی در نزدیکی سفارت ایالات متحده در کابل اتفاق افتاده است.

چند شهر افغانستان از جمله پایتخت آن، کابل، در ماه‌های گذشته هدف حملات انتحاری و «تروریستی» مرگباری بوده‌اند که ده‌ها کشته بر جای گذاشته و به انتقاد مردم این کشور از دولت اشرف غنی دامن زده است.

رویترز به نقل از آمار سازمان ملل می‌گوید که در نیمه نخست سال جاری ۲۰۹ غیرنظامی کشته و ۷۷۷ نفر در این گونه حملات زخمی شده‌اند.

یکی از حملات روز جمعه هفته گذشته در مسجدی در شهر کابل رخ داد.

حمله مردان مسلح به یک مسجد شعیان در کابل دست‌کم ۲۰ کشته و بیش از ۵۰ زخمی و مجروح بر جای گذاشت. گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

این حمله که روز جمعه، سوم شهریور، تا چند ساعت ادامه داشت در نهایت با از پا در آمدن همه عاملان حمله پایان یافت.

در واکنش به این حمله، محمد اشرف غنی، رئیس‌ جمهوری افغانستان، ضمن محکوم کردن این اقدام از تمامی مراجع اسلامی در سراسر جهان خواست تا این اقدام را محکوم کنند.

در خردادماه سال جاری نیز یک مسجد دیگر متعلق به شیعیان افغانستان هدف حمله انتحاری بود که جان چهار نفر را گرفت و پنج تن را روانه بیمارستان‌ها کرد.

XS
SM
MD
LG