لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۶

اصابت راکت به منطقه دیپلماتیک کابل


حمله راکتی به کابل (عکس از آرشیو)
حمله راکتی به کابل (عکس از آرشیو)

گزارش ها حاکی است که یک راکت شامگاه دوشنبه به یک منطقه دیپلماتیک کابل، پایتخت افغانستان، اصابت کرده است.

به گزارش رویترز، یک مقام پلیس افغانستان گفته است، این راکت به منطقه ای بیرون از کاخ ریاست جمهوری و در نزدیکی یک ساختمان دولتی و شماری از سفارت خانه های خارجی فرود آمده است.

یک مقام پلیس دیگر نیز به خبرگزاری فرانسه گفته است، این راکت به یک زمین فوتبال در محله وزیر اکبر خان اصابت کرده است.

تاکنون گزارشی در خصوص تلفات احتمالی این حمله منتشر نشده است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا قرار است امشب راهبردهای تازه آمریکا در خصوص افغانستان را اعلام کند.

در همین زمینه، گروه طالبان پیشتر به آمریکا هشدار داد که نیروی بیشتری به افغانستان اعزام نکند.

فاکس نیوز به نقل از مقام های دولت آمریکا می گوید، دونالد ترامپ در راهبرد تازه در قبال افغانستان با افزایش نیروهای آمریکا در این کشور موافقت خواهد کرد.

گفته می شود برای تقویت موضع نیروهای دولتی بیش از چهار نیروی تازه نفس به افغانستان اعزام خواهند شد.

یک مقام آمریکایی پیشتر به رویترز گفته بود، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به افغانستان در اوایل سال جاری به اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته بود، آمریکا تعهدی پایدار نسبت به افغانستان دارد.

آمریکا بیش از ۱۵ سال است که با سرنگون کردن حکومت طالبان پس ازحملات تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در افغانستان حضور دارد، اما نشانه ای از پایان یافتن جنگ در این کشور به چشم نمی خورد.

رویترز می گوید، نهادهای اطلاعاتی و امنینی آمریکا در ماه مه سال جاری برآورد کرده بودند که حتی با افزایش نیروهای آمریکا در افغانستان، احتمالا سال آینده وضعیت رو به وخامت خواهد گذاشت.

این در حالی است که پیشتر ژنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان، در همین زمینه گفته بود که برای عقب راندن طالبان، به چند هزار نیروی خارجی دیگر نیاز است که بیشتر آنها باید به آموزش افغان‌ها مشغول شوند.

XS
SM
MD
LG