لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۵

علم‌الهدی: وزیر و وکیل راه می‌افتند که به یک خانم بی‌حجاب اهانت شد


آقای علم‌الهدی از نیروی انتظامی به این دلیل که به گفته او «در همه صحنه‌ها به داد انقلاب رسیده» تمجید کرده است.
آقای علم‌الهدی از نیروی انتظامی به این دلیل که به گفته او «در همه صحنه‌ها به داد انقلاب رسیده» تمجید کرده است.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در اشاره به دو رویداد خبرساز روزهای اخیر در ایران گفت: «وزیر و وکیل راه می‌افتند که به یک خانم بی‌حجاب اهانت شد» اما به گفته او، در مراسم برج سلمان مشهد «زن‌ها روسری برمی‌دارند و کسی در مملکت ککش نمی‌گزد».

اشاره احمد علم‌الهدی به انتشار ویدئوی کتک خوردن یک دختر جوان از سوی مأموران «گشت ارشاد» است که روز پنج‌شنبه موجی از واکنش‌ها را به همراه داشت، و همچنین شادی و پایکوبی حاضران در یک مراسم قرعه‌کشی در برج سلمان مشهد است که روز پنج‌شنبه به بازداشت رئیس اداره ارشاد منجر شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه ۳۱ فروردین گفت: «یک پلیسی در اجرای برنامه و وظیفه خود خطا کرده است؛ ناگهان همه دستگاه‌های کشور و حتی در مجلس که معبد و پایگاه توسعه دین است می‌گویند کسی با بی‌حجاب برخورد نکند».

انتشار ویدئوی کتک خوردن یک دختر جوان از مأموران «گشت ارشاد» با اینکه موجی از اعتراض‌های گسترده را در شبکه‌های اجتماعی پدید آورد اما مقام‌های جمهوری اسلامی در واکنشی مرسوم، از بررسی و پیگیری این موضوع خبر دادند.

سخنگوی نیروی انتظامی نیر ضمن ابراز تأسف از این اتفاق، از زنان خواست که «شئونات اجتماعی» را رعایت کنند.

شماری از مدیران ارشد و نمایندگان زن نیز این برخورد خاص با یک «بدحجاب» یا «بدپوشش» را نکوهش کردند و به طرح انتقادهایی ملایم از «گشت ارشاد» یا «پلیس امنیت اخلاقی» پرداختند.

با این حال احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، ضمن تمجید از نیروی انتظامی که «در همه صحنه‌ها به داد انقلاب رسیده است» گفت: «برای حمایت از یک خانم بی‌حجاب همه فریاد می‌زنند» اما در مشهد «زن‌ها روسری برمی‌دارند و کسی در مملکت ککش نمی‌گزد الا مسئولان قوه قضائیه».

انتشار تصاویری از شادی و رقص حاضران در یک مراسم قرعه‌کشی ماهانه که شامگاه سه‌شنبه در برج سلمان در شهر مشهد برگزار شد حمله گسترده رسانه‌های محافظه‌کار در روزهای اخیر را در پی داشت که مراسم یادشده را «ساختارشکنانه» خوانده و آن را «افتتاح فروشگاه لباس زیر» معرفی کردند.

اما یکی از مدیران برج سلمان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با تکذیب تمامی این موارد گفت که این مراسم دارای مجوز بوده و پیش از این نیز بارها بدون مشکل برگزار شده بود.

به گفته محسن افشار، عضو هیأت مدیره برج سلمان، «حواشی ایجاد شده برای این جشن توسط یک سری از آدم‌هایی که می‌خواهند از هر کاهی کوه بسازند و در هر مسأله‌ای جو ایجاد ‌کنند، درست شده است».

با وجود توضیحات مسئولان برج سلمان درباره مراسم قرعه‌کشی ماهانه، احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد بار دیگر ادعای «فروشگاه لباس زیر زنانه» را تکرار کرد و گفت نمی‌تواند «این فجایع را ببیند و عکس‌العمل نشان ندهد».

با وجود توضیحات مسئولان برج سلمان، مسئولان قضایی مشهد روز پنج‌شنبه اعلام کردند که رئیس اداره ارشاد این شهر «به دلیل جریحه‌دار کردن عفت عمومی، عدم رعایت قوانین مربوطه و ایجاد مزاحمت برای کاسبان برج سلمان» بازداشت شده است.

نام شهر مشهد، به ویژه در یک سال گذشته، به دلیل مخالفت شدید احمد علم‌الهدی با برگزاری کنسرت و اجرای موسیقی، و همچنین اظهار نظرهای خبرساز او در خبرها تکرار شده است.

آقای علم‌الهدی که پیش‌تر با برگزاری کنسرت موسیقی تنها در مشهد مخالفت می‌کرد، فروردین ۹۶ اعلام کرد که با «برگزاری کنسرت در سراسر کشور» مخالف است.

با استفاده از گزارش‌های ایلنا، ایسنا، میزان و رادیو فردا؛ ج./م.ا.
XS
SM
MD
LG