لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۹

درخواست جبهه ملی ایران برای برگزاری انتخابات آزاد؛ دیدگاه کوروش زعیم


جبهه ملی ایران از قدیمی‌ترین تشکل‌های سیاسی کشور خواهان برگزاری انتخابات آزاد در ایران شده است.

در پیشنهادهای جبهه ملی ایران به رهبران جمهوری اسلامی که در بیانیه‌ای انتشار یافته این تشکل سیاسی، آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و آزادی فعالیت احزاب و سازمانهای سیاسی را پیش زمینه یک انتخابات آزاد برشمرده است.

در بیانیه جبهه ملی ایران تصریح شده «عمل کرد حکومت جمهوری اسلامی در این مدت چهل سال به گونه ای بوده که اکنون این حکومت به جبر تاریخ در معرض از هم گسیختگی و فروپاشی قرار گرفته است».

«کوروش زعیم» از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی ایران در تهران در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید این تشکل سیاسی مدت‌هاست که نگران تحولاتی است که رخ می‌دهد و شرایطی که کشور با آن مواجه می‌شود.

گفتگوی با کوروش زعیم در ارتباط با بیانیه جبهه ملی ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:40 0:00
لینک مستقیم

او می‌افزاید اعضای جبهه ملی بارها پیشنهادها و تحلیل‌هایی را شخصی یا گروهی ارائه داده‌اند که جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشد و راهکارهایی برای برون رفت از بحرانی بیاید که می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بیانیه جبهه ملی ایران با برشمردن گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌های رفته بر کشور طی سالیان گذشته خاطر نشان کرده است که جمهوری اسلامی می‌تواند با برداشتن چند گام، کشور را از بن‌بست‌ها و آینده مبهم برهاند.

سه گام اصلی که در پایان بیانیه این تشکل قدیمی سیاسی ایران پیشنهاد شده است آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی و پرهیز از اعمال خشونت، آزادی احزاب سیاسی و اجتماعات و آزادی بیان و قلم، و برگزاری انتخابات آزاد و بدون دخالت نهادهای حکومتی جهت برپایی مجلس مؤسسان برای تدوین قانون اساسی جدید و تعیین شکل حکومتی آینده کشور را دربرمی‌گیرد.

XS
SM
MD
LG