لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

انور قرقاش: امارات و عربستان رویکرد سیاسی را به مواجهه با ایران ترجیح می‌دهند


انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی.
انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی ضمن تاکید بر همکاری ادامه‌دار کشورش با عربستان سعودی، اعلام کرد که دو کشور در برابر ایران رویکرد سیاسی را به مواجهه ترجیح می‌دهند.

انور قرقاش در توئییر خود نوشت که موضع امارات متحده عربی و عربستان سعودی درباره ایران همسو است و دو کشور رویکرد سیاسی را به مواجهه ترجیح می‌دهند.

وی مقامات قطر را متهم کرد که قصد دارند با پررنگ کردن برگزاری نشست مقامات مرزبانی ایران و امارات متحده عربی از این موضوع بهره‌برداری سیاسی کنند.

عربستان سعودی و شماری از متحدانش، با قطر قطع رابطه کرده و این کشور را تحت تحریم قرار داده‌اند. ریاض و هم‌پیمانان عربش دلیل این کار را «حمایت دوحه از تروریسم»، «نزدیکی به‌ ایران» و مسائل دیگر عنوان کرده‌اند. قطر اتهام‌های ریاض را رد کرده‌است.

انور قرقاش تاکید کرد که همکاری امارات متحده عربی و عربستان سعودی ادامه‌دار است.

پیش از این برخی از رسانه‌ها از تغییر موضوع امارات متحده عربی در قبال ایران خبر داده بودند.

در همین حال خبرگزاری آناتولی خبر داده بود که محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات، خواستار تغییر سیاست این کشور درباره ایران شده است.

برخی از رسانه‌ها برگزاری نشست مقامات مرزبانی و گارد ساحلی ایران و امارات را نیز نشانه‌ای تغییر مواضع این کشور دانسته بودند.

هر چند خبرگزاری رویترز از قول یک مقام اماراتی نوشته بود که مذاکرات نشست مشترک با ایران پیرامون امنیت مرزها و آب‌های مشترک بوده است.

انور قرقاش همچنین نوشت که جابه‌جایی نیروهای امارات متحده عربی از یمن در توافق با عربستان سعودی انجام شده است.

امارات عضو ائتلاف عربی به رهبری عربستان در جنگ با حوثی‌های مورد حمایت ایران است، اما منابع خبری هفتم تیرماه امسال از تصمیم امارات برای خروج بخش بزرگی از نیروهای نظامی خود از یمن و ائتلاف عربی خبر دادند.

XS
SM
MD
LG