لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۱

دستگیری مظنون سوم انفجارهای بروکسل تکذیب شد


در جریان انفجارهای دیروز ۳۱ تن کشته و ۲۶۰ نفر مجروح شدند. یکی از مطنونان متواری است و پلیس در تلاشی همه‌جانبه در تعقیب او
در جریان انفجارهای دیروز ۳۱ تن کشته و ۲۶۰ نفر مجروح شدند. یکی از مطنونان متواری است و پلیس در تلاشی همه‌جانبه در تعقیب او

رسانه‌های بلژیک می‌گویند که فرد سوم دستگیر شده در روز چهارشنبه، مظنون بمب‌گذاری‌های انتحاری روز گذشته بروکسل نیست.

ساعاتی پس از انتشار خبر دستگیری مظنون سوم بمب‌ گذاری‌ها، رسانه‌های بلژیکی اعلام کردند که این فرد نجیم العشراویی نیست.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید رسانه‌های بلژیک این خبر را حذف کرده و آن را تکذیب کرده‌اند.

روزنامه «درنی‌یر اور» در صفحه توییتر خود نیز می‌گوید که مرد دستگیر شده در محله آندرلخت، نجیم العشروایی نیست.

صبح امروز، پلیس بلژیک هویت دو تن از بمب‌گذاران انتحاری روز گذشته در مترو و فرودگاه بین‌المللی بروکسل را برملا کرد. همچنین عنوان شد که یکی از افرادی که روز گذشته در بمب‌گذاری فرودگاه نقش داشته، تحت تعقیب است. منایع آگاه پلیس به رسانه‌های بلژیک گفته بودند که این فرد، نجیم العشروایی و از دستیاران صالح عبدالسلام است و تنها یک روز پیش از انجام این بمب‌گذاری‌ها پلیس توانسته بود هویت وی را شناسایی کند.

این فرد در تصویری که روز گذشته توسط پلیس منتشر شد، کتی روشن به تن دارد و پلیس از همگان خواسته تا اگر اطلاعی از او در دست دارند، آن را در اختیار پلیس قرار دهند.

روز گذشته یک سلسله انفجار در فرودگاه بین‌المللی بروکسل و بعدتر در متروی مرکزی این شهر رخ داد و در جریان آن ۳۴ تن جان باخته و بیش از ۲۵۰ نفر زخمی شدند. مسئولیت این حملات را گروه خلافت اسلامی بر عهده گرفته است.

۲۴ ساعت پس از این انفجارها پلیس بلژیک اعلام کرد که دو تن از بمب‌گذاران با نام خالد و ابراهیم البکروی برادر و به احتمال زیاد با صلاح عبدالسلام، مغز متفکر حملات پاریس در ارتباط بودند.

فجایع رخ داده در بلژیک تنها چهار روز پس از دستگیری صلاح عبدالسلام رخ داد. عبدالسلام بلژیکی/ فرانسوی بود و در همان محله‌ای در بروکسل دستگیر شد که در آن بزرگ شده بود. در روزهای پس از دستگیری و پیش از انفجارهای بروکسل، وکیل عبدالسلام گفته بود که وی آماده همکاری با مقام‌های امنیتی است.

XS
SM
MD
LG