لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۲

«۱۸ نفر» در درگیری سربازان ترکیه با شورشیان «پ کا کا» کشته شدند


یک سرباز ترک در مرز ترکیه با کردستان عراق
یک سرباز ترک در مرز ترکیه با کردستان عراق
به دنبال درگیری میان گروه «پ کا کا» و ارتش ترکیه در نزدیکی مرز این کشور با عراق و ایران، مقام‌های ترکیه از کشته شدن «هشت سرباز» و «۱۰ مهاجم» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فرامانداری استان «حَکاری» ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان حمله روز سه شنبه، ۳۰ خردادماه، تعدادی از اعضای حزب کارگران کردستان، «پ کا کا»، به یک قرارگاه نظامی در روستای «یِشیلتاش» این استان، «هشت سرباز ترک کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند».

این بیانیه افزوده است که در این میان «۱۰ تن» از شورشیان کرد نیز جان باخته‌اند و این در حالی است که به گفته شبکه خبری «ان تی وی» ترکیه، عملیات نظامی همچنان در منطقه ادامه دارد و نیروهای زمینی و هلیکوپترهای جنگی در تعقیب مهاجمان هستند.

به گفته مقام‌های آنکارا، گروهی از شورشیان کرد با هدف حمله به این قرارگاه نظامی از عراق وارد خاک ترکیه شده‌ بودند.

برخی از منابع امنیتی آگاه به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این درگیری‌ها در سه نقطه از استان «حکاری» صورت گرفته‌ است و افزوده‌اند که این درگیری‌ها خونین‌ترین درگیری‌های از این دست در چندماه گذشته بوده است.

گفته می‌شود که چندین هزار شبه‌نظامی عضو «پ. کا کا» در منطقه کوهستانی شمال عراق و هم مرز با ترکیه مستقر هستند که مرتبا حملاتی را علیه ترکیه ترتیب می‌دهند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که ترکیه به طور معمول به تلافی این حملات، هواپیماهای جنگی خود را بر فراز این منطقه کوهستانی به پرواز در آورده و پایگاه‌های «پ کا کا» را بمباران می‌کند.

گروه «پ کا کا» که از سوی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود، از سال ۱۹۸۴ برای دولت مرکزی در حال مبارزه مسلحانه است.

بر اساس گزارش‌ها، در این مدت بیش از ۴۰ هزار تن در درگیری‌های «پ کا کا» و ارتش ترکیه کشته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG