لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۱۲

رویانیان از مدیرعاملی پرسپولیس کناره‌گیری کرد


محمد رویانیان
محمد رویانیان
محمد رویانیان٬ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بار دیگر از سمت خود کناره‌گیری کرد. او که طی ۲۸ ماه گذشته بارها به صورت رسمی و غیر رسمی استعفا کرده بود، قبل از بازی پرسپولیس با گسترش تبریز و رقم خوردن ششمین شکست فصل، از این تیم جدا شد.

شب قبل در برنامه ۹۰ ویدئویی از رویانیان پخش شد که تاکید می‌کرد این بار اگر قصد رفتن داشته باشد بی سر و صدا استعفا خواهد داد و بیانیه‌ای در کار نخواهد بود. با این حال او این بار نسبت به تمام استعفاهای پیشین، طولانی ترین بیانیه را نوشته است.

برخی کارشناسان فوتبال پیش بینی کرده بودند که با دستگیری بابک زنجانی به عنوان حامی مالی رویانیان و طراح ایده‌هایی چون هواپیما و شبکه تلویزیونی اختصاصی، ادامه کار نه فقط برای تیم راه آهن سورینت بلکه برای این مدیر نظامی شاغل در فوتبال نیز مشکل خواهد شد.

در بخشی از بیانیه رویانیان آمده است: «هر آمدنی، رفتنی دارد. شهریور ۹۰ که حکم مدیرعاملی‌ام صادر شد می‌دانستم که روزی هم زمان رفتن از راه می‌رسد اما تصور نمی‌کردم نوشتن نامه خداحافظی تا این حد سخت باشد.»

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به استعفای رویانیان گفته: «مسائل کوچک و ریز را اجازه بدهید سر فرصت و به وقتش بررسی نماییم. زیاد جدی نگیرید، این‌ها مسائل حاشیه‌ای است.»

محمود گودرزی که از مصاحبه‌ها و اظهارات رویانیان ناراضی بود، یک روز قبل از استعفای او هم گفته بود: «متاسفانه فضای مدیریتی اخلاقی وجود نداشته و در کمال تاسف مدیران درگیر برخی از لفاظی‌ها می‌شوند که زیبنده نیست. این رفتارها اثرات تربیتی بدی دارد و تا پایین‌ترین رده‌های سنی اثرگذار است. امیدوارم دیگر تکرار نشود. در غیر این صورت برخورد جدی انجام می‌دهیم و در رفتارمان درباره این مدیران تجدید نظر خواهیم کرد.»

رویانیان مدعی شده است که «اگر به واسطه برخی کارشکنی‌ها نتوانسته باشم دل هواداران را شاد کنم حداقل می‌دانم که در صورت به بار نشستن برنامه‌های اقتصادی و تجاری می‌توانیم باشگاه را به مرز خودکفایی مالی برسانیم». وی اما توضیحی درباره چند و چون این برنامه‌های اقتصادی نداده است.

حتی قبل از شهرآورد تهران نیز بازیکنان این تیم در اقدامی بی‌سابقه و در اعتراض به نابسامانی‌های اقتصادی باشگاه، دست به اعتصاب زده و تمرین تیمشان را تحریم کردند.

رویانیان نوید انتشار گزارشی مفصل از فعالیت‌های انجام شده‌اش در رسانه‌ها را داده و تاکید کرده است که حجم اقدامات او به اندازه یک دهه فعالیت‌های انجام شده در باشگاه پرسپولیس بوده است.

او با وجودی‌ که بدون پیشینه ورزشی از سوی وزارت ورزش دولت محمود احمدی نژاد به مدیریت در پرسپولیس منصوب شد، نوشته است: «از شش ماه پیش که دولت قبلی کمر همت بسته بود تا بنده را به هر طریقی که شده عزل کند تا به امروز٬ بارها در مصاحبه‌هایم حرف از استعفا و رفتن زدم. دو ماه پیش نیز نامه استعفایم را به وزارت ورزش تقدیم کرده و هفته گذشته مجددا در نامه‌ای به وزیر، تاکید کرده بودم ادامه فعالیت با شرایط کنونی میسر نیست.»

رویانیان در توضیح دلایل ناممکن بودن ادامه فعالیت، بدون نام بردن از بابک زنجانی نوشته است: «اتفاقات بسیاری رخ داد، راه‌های درآمدزایی و فعالیت‌های اقتصادی به طرق مختلف بسته شد. به این نتیجه رسیدم که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده‌اند تا پرسپولیس با من به بن‌بست رسیده و موفق نباشد.»

مدیرعامل مستعفی پرسپولیس به اعتصاب بازیکنان تیمش قبل از بازی با استقلال هم اشاره کرده و گفته است از این رفتار بازیکنان قلبم شکست و دلم آتش گرفت.

او بدون شرح دادن نحوه همکاری‌اش با امیرحسین جهانشاهی برای تدارک دیدار دوستانه با رئال مادرید تاکید کرده است اگر فرصت داده شود بازی پرسپولیس و رئال را به نتیجه خواهد رساند.

پیگیری صندوق سرمایه‌گذاری پرسپولیس در بورس، پروژه ساماندهی هواداران و به ثمر نشاندن فعالیت‌های تجاری در شرکت سرمایه‌گذاری صدرا سیستم پاسارگاد از دیگر وعده‌های رویانیان است که تحقق آن را منوط به «اعطای فرصت» کرده اما درباره جزئیاتش توضیحی نداده است.

اگرچه آقای رویانیان در جمع هوادارانش منتقدان بی‌شماری دارد٬ هوادارانی که در دوران مدیریت او تعدادشان روی سکوها به پایین‌ترین حد در تاریخ باشگاه تنزل یافت٬ او نوشته است: «به آنهایی که دست به هر اقدامی زدند تا پرسپولیس با رویانیان به موفقیت نرسد توصیه می‌کنم چنین جفاهایی را نسبت به مدیریت جدید نکرده تا شاید از آه هواداران در امان بمانند.»

محمدصادق اکبری٬ رییس هیئت مدیره پرسپولیس در خصوص انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس گفته است: «در اولین فرصت جلسه هیئت مدیره باشگاه را تشکیل می‌دهیم و ظرف ۴۸ ساعت آینده در این‌باره تصمیم‌گیری خواهیم کرد. ما باید هرچه سریع‌تر تیم را آماده کنیم، چرا که بازی با فولاد خوزستان را در جام حذفی در پیش داریم.»
XS
SM
MD
LG