لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۵

فرمانده نیروی زمینی سپاه از «انهدام چهار تیم تروریستی» خبر داد


محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران
محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران می‌گوید در سال جاری چهار تیم «تروریستی» که به گفته وی قصد انجام عملیات در مناطق مرزی و مرکزی ایران را داشتند، منهدم و اعضای آن دستگیر یا کشته شدند.

محمد پاکپور روز سه‌شنبه، ششم تیرماه، با بیان این‌که سپاه اطلاع داشت که «عناصر ضد انقلاب خارج از کشور تعدادی تیم برای اجرای عملیات انتحاری سازماندهی کرده‌اند»، گفت سه تیم تا «هفتم و هشتم فروردین‌ماه» منهدم شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،ایرنا، وی گفت: «اولین تیم و نفرات را دو، سه روز قبل از عید دستگیر کردیم که مقادیر زیادی کمربند انتحاری و جلیقه‌های انفجاری با خودشان حمل می‌کردند.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: پس از آن، به دنبال عملیاتی در جنوب شرق ایران، چهار تن از اعضای دو تیم دیگر کشته و چندین نفر دیگر دستگیر شدند.

به گفته محمد پاکپور، تیم چهارم «تروریستی» حدود یک ماه پیش منهدم شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اواخر فروردین‌ماه اعلام کرده بود که یک تیم از افراد جندالله که وارد خاک ایران شده‌ بود تا «در تعطیلات نوروز در اجتماعات مردمی عملیات خرابکاری انجام دهد» به طور کامل منهدم شده و «برخی از عناصر آن» کشته و دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، ششم تیرماه، چهار گروه منهدم شده را «عناصر باقی‌مانده گروهک تروریستی ریگی» خوانده و تاکید کرده که «این گروه‌های تروریستی تصمیم داشتند در پارک‌ها و مناطقی که مردم برای گذراندن ایام عید گرد هم می‌آیند، عملیات انتحاری انجام دهند.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفته است: «این تیم‌ها به جلیقه‌های انتحاری مجهز شده بودند که قدرت انفجار آن‌ها سه برابر جلیقه‌ای بود که در عملیات تروریستی پیشین که منجر به شهادت شهید شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه شد، مورد استفاده قرار گرفت.»

اواخر مهرماه ۱۳۸۸چندین فرمانده ارشد سپاه پاسداران، از جمله نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه، در یک حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان کشته شدند. گروه جندالله مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

گروه جندالله که در سال ۱۳۸۲ از سوی عبدالمالک ریگی تأسیس شد، از زمان فعالیت مسلحانه خود مسئوليت چندين حادثه «تروريستی» را بر عهده گرفته است.

دولت آمریکا این گروه را در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار داده است.
XS
SM
MD
LG