لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۷

صدور حکم برای سه متهم پرونده شکافتن بخیه کودک


رئیس دادگستری استان اصفهان از صدور حکم برای سه متهم پرونده شکافتن بخیه صدرا زاهدپور، کودک چهارساله، در بیمارستان «اشرفی اصفهانی» خمینی‌شهر خبر داد و درعین حال گفت که به دلیل «غیر قطعی» بودن حکم، مجاز به ذکر جزئیات آن نیست.

به گزارش خبرگزاری میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه، احمد خسروی وفا، شنبه ۵ دی، اعلام کرد که محکومان این پرونده می‌توانند تقاضای تجدید نظر کنند.

آقای خسروی وفا پیش از این گفته بود که پزشک، پرستار و همچنین سرپرست بخش مربوطه در بیمارستان «اشرفی اصفهانی» به اتهام خودداری از کمک به مصدومین، تفهیم اتهام شده‌اند.

در قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی، برای متهمان از ۶ ماه تا ۳ سال زندان پیش‌بینی شده‌است.

در همین حال رسول بنی‌هاشمی، رئیس سازمان نظام پزشکی خمینی‌شهر، نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بود که متهمان این پرونده به یک تا دو سال حبس و تعلیق از کار محکوم شوند.

هفتم آذرماه جاری روزنامه «اصفهان زیبا» گزارش داده بود که کادر درمانی بیمارستان «اشرفی اصفهانی» خمینی‌شهر، در استان اصفهان، چانه یک کودک را بخیه زده بودند، ولی پس از ناتوانی خانواده او از پرداخت هزینه درمان، اقدام به شکافتن بخیه‌ها کردند.

این حادثه بازتاب‌های زیادی داشت و منجر به برکناری رئیس این بیمارستان شد.

در همین حال وزیر بهداشت ایران شامگاه شنبه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به گزارش‌های هیئت‌های اعزام شده برای بررسی این اتفاق گفت: «پزشک می‌گوید... به شوخی گفته و پرستار هم جدی گرفته‌است.»

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: «۳ تا بخیه بوده و ۲ تا از بخیه‌ها را باز کرده و یکی باقی‌مانده است. البته کل برش ۲ سانت بیشتر نیست که یک بخیه کفایت می‌کرده‌است.»

پیش از این نیز پزشک متهم در این پرونده گفته بود که به «شوخی» از پرستار خواسته‌است بخیه چانه کودک چهار ساله شکافته شود و پرستار مسئول رسیدگی به این بیمار هم گفته بود «بخیه‌ها» در جای دیگری باز شده‌است.

با این حال یوسف کریمی، معاون دادستانی خمینی‌شهر، روز چهارشنبه، ۱۸ آذرماه، اعلام کرده که جرم این پزشک «اثبات شده» است و او و پرستار متهم در این پرونده، با «قرار وثیقه» آزاد هستند و هر دو «از کار معلق شده‌اند.»

عباس رحیمی، امام جمعه خمینی‌شهر، روز ۲۲ آذر خواستار برخورد با عوامل انتشار خبر شکافتن بخیه‌های چانه کودک در بیمارستان «اشرفی اصفهانی»شده و گفته دیگر کسی «حق ندارد اخبار منفی» این شهرستان را منتشر کند.

XS
SM
MD
LG