لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۶

هشدار امنیتی به ایرانیان در مورد سفر به ترکیه


نیروهای پلیس ترکیه در خیابان استقلال استانبول
نیروهای پلیس ترکیه در خیابان استقلال استانبول

یک روز پس از انفجار بمبی انتحاری در مرکز شهر استانبول که بر اثر آن یک ایرانی نیز کشته و سه ایرانی دیگر زخمی شدند، سفارت ایران در آنکارا به مسافران ایرانی که قصد سفر به ترکیه دارند، هشدار امنیتی داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سفارت ایران در ترکیه اعلام کرد: «با ابراز مراتب همدردی و تسلیت با خانواده محترم مجروحین و جان‌باخته ایرانی در حادثه جنایت‌کارانه شهر استانبول، بدین‌وسیله از هموطنان گرامی توصیه و درخواست دارد، ضمن رعایت مقررات و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان از حضور در اماکن پرتردد و تجمعات پرهیز نمایند.»

در حمله انتحاری روز شنبه در خیابان استقلال، نزدیک به میدان تقسیم استانبول، یک تبعه ایران و دو شهروند اسرائیلی کشته و بیش از ۳۹ نفر که گفته می‌شود بخش عمده آنان گردشگران خارجی هستند زخمی شده‌اند.

از میان زخمیان سه تن ایرانی و ۱۰ نفر تبعه اسرائیلی هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسرائیل نیز روز یک‌شنبه به شهروندان خود توصیه کرد که به خاطر وضعیت امنیتی از سفر به ترکیه پرهیز کنند.

در همین حال «افکن آلا»، وزیر کشور ترکیه، روز یک‌شنبه گفت که بمب‌گذار انتحاری انفجار روز شنبه استانبول شناسایی شده و «محمد اوزتورک» نام دارد.

وزیر کشور ترکیه افزود که «محمد اوزتورک» وابسته به گروه «حکومت اسلامی» (داعش) بوده و نیروهای انتظامی ترکیه پنج نفر دیگر را نیز در ارتباط با انفجار شنبه دستگیر کرده‌اند.

انفجار استانبول شش روز پس از آن رخ داد که یک بمب‌گذار انتحاری بمبی را در یک منطقه شلوغ شهر آنکارا منفجر کرده و ۳۵ نفر را کشت؛ یک گروه از شورشیان کُرد مسئولیت انفجار آنکارا را برعهده گرفته‌است.

XS
SM
MD
LG