لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۸

خاتمی: در مورد رفع حصر هرچه صحبت می‌کنیم کار بدتر می‌شود


محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق ایران، روز یک‌شنبه چهارم خرداد در یک سخنرانی گفت که «در مورد رفع حصر اصلاً سکوت نشده، بلکه احساس می‌کنیم هرچه صحبت بکنیم کار بدتر می‌شود.»

وی با اشاره به حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، و حصر زهرا رهنورد گفت: «تلاش واقعاً صورت گرفته نمی‌دانیم چطور شد که تحقق پیدا نکرد.»

محمد خاتمی افزود: «حالا که لااقل رفع حصر صورت نگرفته لااقل به فکر زندگی‌شان باشیم و بگذاریم معالجه‌شان صورت بگیرد. امیدواریم هر چه زودتر این مسئله تحقق پیدا کند.»

سخنرانی محمد خاتمی به مناسبت سال‌روز آزادسازی خرمشهر انجام شد و متن این سخنرانی در وب‌سایت شخصی محمد خاتمی منتشر شده‌است.

رفع حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، و مهدی کروبی یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی بود، اما در حالی که ریاست جمهوری او به یک‌سالگی خود نزدیک می‌شود هنوز این اتفاق نیفتاده است.

محمدعلی نجفی، دبیر کمیته ویژه اقتصادی در دولت حسن روحانی، در مصاحبه‌ای با روزنامه اعتماد که روز چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت، منتشر شد گفت که رئیس جمهور ایران «هم‌چنان تلاش می‌کند مسئله حصر حل شود»، چرا که او حل این مسئله را «به سود نظام و همه» می‌داند.

در همین حال در هفته‌های گذشته اخباری از وضعیت نامناسب جسمی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که بیش از سه سال است در خانه خود زندانی هستند منتشر شده است.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در سه سال اخیر، بارها به علت بیماری و ناراحتی‌های جسمی، از حبس خانگی به بیمارستان منتقل شده و تحت عمل جراحی و مداوا قرار گرفته‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی و همسران آنها زهرا رهنورد و فاطمه کروبی، از زمستان سال ۱۳۸۹ و پس از دعوت از هواداران خود برای تظاهرات اعتراضی در حمایت از انقلاب‌های مصر و تونس، در حصر خانگی قرار گرفتند. خانم کروبی پس از مدتی از حصر آزاد شد.
XS
SM
MD
LG