لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۸

مشاور فرمانده کل سپاه: شریعتمداری اصرار دارد بگوید رهبر مثل من فکر می‌کند


حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران
حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران

حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، روز یک‌شنبه ۲۵ مرداد، حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان را متهم کرد که «اصرار دارد به مخاطبان خود تفهیم کند» که رهبر انقلاب مثل او فکر می‌کند.

حسین شریعتمداری روز شنبه ۲۴ مرداد در «یادداشت روز» خود در روزنامه کیهان در ارتباط با نظر علی خامنه‌ای در مورد توافق وین به سخنرانی علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید فطر امسال اشاره کرد.

وی در ادامه نوشت که محتوای این سخنرانی «کمترین تردیدی باقی نمی‌گذارد» که آیت‌الله خامنه‌ای «به هیچوجه از متن تهیه شده [توافق هسته‌ای] راضی نیستند.»

حسین شریعتمداری هم‌چنین گفت که علی خامنه‌ای «از نارسایی و عواقب فاجعه‌آفرین توافق یاد شده اطلاع کامل» دارد.

این نخستین باری است که فردی از مسئولان جمهوری اسلامی درباره نظر آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط با این توافق اظهارنظر علنی می‌کند.

حال، به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روز پس از انتشار این یادداشت، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران یادداشتی را در انتقاد به این اظهارات حسین شریعتمداری منتشر کرده‌است.

مشاور فرمانده کل سپاه در یادداشت خود خطاب به حسین شریعتمداری می‌نویسد: «چگونه است که برادر انقلابی چون جنابعالی، اصرار دارد به مخاطبان خود تفهیم کند که رهبر انقلاب مثل من فکر می‌کند؟! مثل من تحلیل می‌کند؟! و مثل من می‌فهمد؟!»

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه در ادامه می‌نویسد: «و این در حالی است که حضرت آقا [رهبر جمهوری اسلامی]، هم، در سخنرانی عید سعید فطر مواضع صریحی را در این خصوص اعلام کردند و هم مطالب شفافی را به شخصیت‌های نظام فرمودند و هم... .»

حمیدرضا مقدم‌فر می‌افزاید: «آیا اگر امر دایر باشد که جهت‌گیری پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری را در این مورد بپذیریم یا نوشته جنابعالی را، به‌نظر کدام را باید انتخاب کنیم؟»

این مسئول سپاه پاسداران در پایان یادداشت خود می‌نویسد که «آیا تصور نمی‌کنید در شرایطی که نیروهای انقلاب به یک‌پارچگی و وحدت کلمه بیش از گذشته نیاز دارند، این‌گونه موضع‌گیری کردن یک دوگانگی و شکاف بین نیروهای انقلاب ایجاد می‌کند؟ بهتر نیست به‌گونه‌ای موضع‌گیری کنید که حداکثر مواضع خود را اعلام کنید نه اینکه از زبان رهبری سخنی بگویید؟»

توافق جامع هسته‌ای ایران و قدرت‌های غربی روز ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ به دست آمد، اما علی خامنه‌ای هنوز علناً در خصوص تأیید یا رد توافق هسته‌ای اعلام نظر نکرده‌است.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز ۱۳ مرداد طی یک سخنرانی با ذکر این‌که مذاکرات هسته‌ای ایران، پیش از انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایران، با نظر مثبت علی خامنه‌ای آغاز شده‌بود، گفت که «دلواپسان نیز خبر نداشتند که مخالفت کنند.»

عبارت «دلواپسان» اشاره به گروهی از منتقدان مذاکرات هسته‌ای دارد که دولت روحانی را در زمینه توافق هسته‌ای «سازشکار» می‌نامند و روزنامه کیهان نیز در مقاطع مختلف به حمایت از مواضع «دلواپسان» در قبال توافق هسته‌ای پرداخته است.

مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی قرار است طی روزهای پیش رو نتیجه بررسی‌های خود برای تأیید یا رد توافق هسته‌ای وین را اعلام کنند.

XS
SM
MD
LG