لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۵

فروشنده مغز انسان دستگیر شد؛ مغز دانه‌ای ۱۰۰ دلار


مردی اهل ایالت ایندیانای آمریکا که گفته می‌شود تعداد زیادی مغز افراد درگذشته را از یک موزه پزشکی دزدیده و هر یک از مغزها را به قیمت ۱۰۰ دلار بر روی اینترنت به فروش می‌رسانْد از سوی پلیس دستگیر شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس این هفته خبر داد که «دیوید چارلز» ۲۱ ساله، اهل ایندیاناپولیس، ۶۰ شیشه حاوی مغز ۶۰ بیمار ذهنی درگذشته را از موزه تاریخ پزشکی ایندیانا به سرقت برده و آنها را برای فروش بر روی سایت «ای‌بی» قرار داده‌ بود.

بنا بر این گزارش، یکی از اهالی سن‌دیگو در کالیفرنیا که شش شیشه حاوی مغز را در «ای‌بی» به قیمت ۶۰۰ دلار از وی خریده‌ بود این مسئله را به پلیس خبر داده و پلیس نیز سپس اقدام به دستگیری «دیوید چارلز» در تاریخ شانزدهم دسامبر کرده‌ است.

گزارش‌ها حاکی است که «دیوید چارلز» این شیشه‌ها را از یک انبار مربوط به موزه تاریخ پزشکی ایندیانا به سرقت برده و فردای همان روز این مغزها و دیگر بافت‌های انسانی را در اینترنت به معرض فروش گذاشته و مشتریانی نیز برای این اقلام پیدا کرده‌ است.

محتویات این شیشه‌ها، مغزهای بیماران ذهنی درگذشته است که در دهه ۱۸۹۰ میلادی بر روی آنها کالبدشکافی انجام شده‌ بود.

«دیوید چارلز» درباره انگیزه‌اش از این کار به خبرنگاران گفته‌است که وی «به طور کل به جمع‌آوری اجناس و اشیای عجیب» علاقه زیادی دارد.

خرید و فروش اندام بدن انسان تحت قانون فدرال آمریکا ممنوع است و «دیوید چارلز» همچنین از سوی مقامات با اتهام سرقت روبه‌رو است.

در قانون فدرال آمریکا فهرستی از اشیائی که خرید و فروش آنها ممنوع است درج شده که این فهرست شامل اقلامی چون «اشیا و استخوان‌های گورهای بومیان آمریکا، جمجمه‌های عبادتی تبتی، اندام بدن، مایعات بدن و اسپرم» می‌شود.
XS
SM
MD
LG