لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۷

انتقاد رئیس دادگستری از «عکس گرفتن» با یک زندانی امنیتی سابق


مصطفی تاجزاده
مصطفی تاجزاده

در پی دیدار عده‌ای از شخصیت‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی با مصطفی تاجزاده، غلامحسین اسماعیلی، رئیس کل دادگستری استان تهران، انتقاد کرد که «عکس یادگاری گرفتن سیاسیون با یک زندانی امنیتی که به نظام بد و بیراه گفته و همه چیز نظام را زیر سوال برده درست نیست».

به گزارش روز چهارشنبه، ۱۹ خرداد، خبرگزاری تسنیم، آقای اسماعیلی توضیح داد: «این که کسی که همه چیز نظام را زیر سوال برده، محکوم شده و محکومیتش تمام شده، حالا سیاسیون بروند با او عکس یادگاری بگیرند، این یعنی دهن‌کجی به نظام، حکومت و حاکمیت.»

اگرچه رئیس کل دادگستری استان تهران در گفته‌های خود از شخص خاصی نام نبرده، رسانه‌های داخل کشور گفته‌اند که منظور او مصطفی تاجزاده بوده است.

آقای تاجزاده که در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، برای مدتی معاون سیاسی وزارت کشور و از مشاوران رئیس جمهور بود، پس از هفت سال زندان، روز جمعه، ۱۴ خرداد، از زندان آزاد شد.

او یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب بود که بلافاصله پس از برگزاری انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۸۸ بازداشت و زندانی شد.

بعد از آزادی مصطفی تاجزاده، تعداد زیادی از دوستان و همفکران او با وی دیدار کردند، از جمله حسین فریدون، برادر و دستیار ویژه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، که با حضور در منزل آقای تاجزاده، با او گفت‌وگو کرد.

در همین زمینه روزنامه کیهان که زیر نظر حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی، اداره می‌شود، در شماره دوشنبه، ۱۷ خرداد، به شدت از این دیدارها انتقاد کرده و آنها را «حاشیه‌ای» برای «فراموشی وعده‌های» دولت آقای روحانی توصیف کرد.

روزنامه جوان که به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نزدیک است نیز در شماره ۱۹ خرداد خود با انتقاد از دیدارها با مصطفی تاجزاده، نوشت که اصلاح‌طلبان «ادای اپوزیسیون درمی‌آورند و خود را درون حاکمیت تعریف می‌کنند».

پیش از این نیز دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی، از رهبران جامعه بهایی ایران، خشم و عصبانیت اصولگرایان و تعدادی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی را به دنبال داشت.

XS
SM
MD
LG