لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۰۰

حمله خطیب جمعه به بهاییت: کدام قانون می‌گذارد دشمن در کشور زندگی کند؟


محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران
محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران

محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، از بهاییت به عنوان «فرقه‌ای کثیف، آلوده و دست‌پرورده استعمار» نام برده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای امامی کاشانی در نماز جمعه ۳۱ اردیبهشت تهران گفته که «ریشه بهاییت در اسرائیل است» و افزوده که «کدام قانون اساسی اجازه می‌دهد دشمن در کشور زندگی کند؟».

مقبره بهاءالله، پیامبر آیین بهایی و مرکز دینی این آیین در اسرائیل قرار دارد و مسئولان جمهوری اسلامی معمولا با استناد به این مسئله، پیروان آیین بهایی را به ارتباط با اسرائیل متهم می‌کنند.

در ۳۷ سال گذشته، صدها بهایی به این اتهام یا اتهامات دیگر در ایران اعدام شدند یا به زندان افتادند.

این در حالی است که بهاءالله توسط امپراتوری عثمانی و دهه‌ها قبل از تشکیل کشور اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینی‌نشین تبعید شده بود و همانجا درگذشت.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در چند فتوای جداگانه، آیین بهایی را «فرقه ضاله مضله» و بهاییان را «نجس» توصیف کرده است.

در روزهای اخیر و پس از آنکه فائزه هاشمی، دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با فریبا کمال‌آبادی، از رهبران جامعه بهاییان ایران دیدار کرد، موجی از حملات به او در میان شخصیت‌های دینی و حکومتی به راه افتاد.

اکبر هاشمی رفسنجانی، پدر خانم هاشمی نیز از دخترش انتقاد کرد و از آیین بهایی به عنوان «فرقه ضاله، استعمارساخته و منحرف» نام برد، اما فائزه هاشمی از اقدام خود دفاع کرده است.

این در حالی است که قوه قضائیه از «برخورد» با خانم هاشمی خبر داده است.

پس از پایان نماز جمعه امروز تهران نیز صدها نفر از حاضران در این مراسم، با راهپیمایی، علیه فائزه هاشمی و بهاییان شعار دادند.

خبرگزاری فارس گزارش داده که به جز تهران، در برخی شهرهای دیگر نیز مراسم مشابهی برگزار شده و از جمله در قم، فرماندار این شهر نیز در راهپیمایی اعتراضی حاضر بود.

تظاهرات علیه دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی
تظاهرات علیه دیدار فائزه هاشمی با فریبا کمال‌آبادی

علم‌الهدی: شرکت مدلینگ ایتالیایی، اقتصاد مقاومتی را هدف گرفته

در مشهد هم احمد علم‌الهدی، امام جمعه این شهر و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، از ورود یک «شرکت مدلینگ ایتالیایی» به ایران برای «هدف قرار دادن اقتصاد مقاومتی» خبر داده است.

آقای علم‌الهدی گفته است: «این شرکت در این دو ماه فروشگاه‌های متفاوت و مختلفی در کشور ایجاد کرده است. برگزاری مراسم‌های مناسب با مدلینگ نظیر شو لباس در ایران و جشنواره زن شایسته ایرانی در کشورهای دیگر از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. این شرکت همچنین استودیوهای زیرزمینی موسیقی نیز به وجود آورده و در پوشش پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار نیز با قدرت در حال فعالیت است».

امام جمعه مشهد پرسیده که «با این وضعیت آیا جوان امام زمانی باقی می‌ماند؟».

نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در هفته‌های اخیر ده‌ها مدل فعال در ایران را بازداشت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG