لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۵۸

سیل در گلستان جان چهار نفر را گرفت


به گفته مقامات دولتی ایران، وقوع سیلاب و توفان و صاعقه در استان‌های شمالی کشور باعث قطع برق، بسته شدن جاده‌ها و خسارت به ساختمان‌ها شده و جان اعضای یک خانواده سه نفره و یک پیرزن در استان گلستان را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، علی یازرلو، دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان گلستان، روز جمعه، ۱۲ شهریورماه، خبر داد که یک نفر از اهالی شهرستان آزادشهر در شرق این استان به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست داده است.

همچنین به گفته مرتضی اکبرپور، معاون سازمان مدیریت بحران ایران، یک کودک خردسال در روستای «مراوه‌تپه» در استان گلستان در پی جاری شدن سیل به آب افتاده و وقتی پدر و مادر او برای نجات فرزندشان وارد مسیر سیلاب شدند به همراه این کودک جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سیل در شهرستان‌های آمل و سوادکوه در استان مازندران و شهرستان‌های آستارا، انزلی و تالش در استان گیلان به ساختمان‌ها و تاسیسات زیربنایی خسارت وارد کرده و تعدادی از خودروها نیز در آب مانده‌اند.

وقوع سیل در برخی از شهرهای استان‌های شمالی همچنین باعث بسته شدن راه‌ها و وارد شدن خسارت به تاسیسات آب و برق شده است.

از جمله سیل باعث مسدود شدن جاده‌های گرگان به مشهد و گرگان به ساری شده و جریان برق در بیشتر نقاط شهر گرگان نیز قطع شده است.

به گفته خبرگزاری ایرنا، همچنین شدت سیلاب در برخی نقاط گرگان باعث به حرکت درآوردن خودروهای پارک‌شده و برخورد آنها با یکدیگر شده است.

احمد منفرد، فرماندار آمل، نیز خبر داد که برق نیمی از ساختمان‌های این شهر قطعشده است.

به گفته آقای منفرد، تندباد شدید بامداد جمعه به سقف بیش از ۹۰۰ خانه شهری و روستایی و حدود صد واحد تولیدی این شهرستان خسارت زیادی وارد کرده است.

به گزارش خبرگزی مهر، کیوان فرخ‌زاد، مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران، نیز اعلام کرد که توفان باعث خسارت به شبکه‌های برق شهرستان‌های نوشهر، نور و محمودآباد و قطع برق در مناطقی در این شهرستان‌ها شده است.

در همین حال عباس مهدوی، کارشناس میراث فرهنگی مازندران، نیز خبر داد که آثار نقاشی مکرمه قنبری، پیرزن هنرمند مشهور روستای «دریکنده»، در معرض آب‌گرفتگی قرار دارند و «هیچ» نیروی امدادی به این روستا فرستاده نشده است.

مکرمه قنبری که سواد نداشت و در ۶۷ سالگی نقاشی را شروع کرد، نخستین نمایشگاهش را در گالری سیحون در تهران برپا کرد و پس از آن آثارش به محافل بین‌المللی راه یافت و مورد توجه قرار گرفت.

سازمان هواشناسی ایران پیش از این اعلام کرده بود که ظهر و شامگاه روز پنج‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران و روز جمعه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی احتمال آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وقوع سیل در ایران در ماه‌های گذشته نیز باعث مرگ چندین نفر شده است.

از جمله روز شنبه، نهم مرداد، چهار نفر در استان کرمان بر اثر سیل کشته شدند و پیش از آن نیز در روزهای پایانی فروردین‌ماه بر اثر سیل در استان‌های ایلام و لرستان شش نفر جان باخته بودند.

XS
SM
MD
LG