لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۷

نظرسنجی: اکثر اسرائیلی‌ها سقوط اقتصادی را تهدیدی بزرگ‌تر از ایران می‌دانند


اعتراض مردم اسرائیل در تل‌آویو به افزایش قیمت مسکن
اعتراض مردم اسرائیل در تل‌آویو به افزایش قیمت مسکن
یک بنیاد خیریه در تازه‌ترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی در جامعه اسرائیل خبر داد که سه‌چهارم مردم اسرائیل «سقوط و زوال اقتصادی و اجتماعی» را تهدیدی بزرگ‌تر از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنیاد خیریه «لاتت» روز دوشنبه در گزارش خود از وضعیت اقتصادی مردم اسرائیل در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که «فقر و نابرابری اجتماعی» نگرانی‌های عمده اغلب مردم اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

بنا بر این گزارش، در فهرست نگرانی‌های عمده مردم اسرائیل، پس از فقر و نابرابری، تحصیل در جایگاه دوم و امنیت ملی در جایگاه سوم قرار دارد.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که در سال جاری به دلیل وضع مالی خود خوراک کمتری خریده‌اند، ۱۵ درصد گفته‌اند که بیش از یک کار دارند و ۱۸ درصد به بانک خود مقروضند.

در همین زمینه خبرگزاری فرانسه به نقل از آخرین گزارش صندوق بین‌المللی پول درباره اسرائیل که در آوریل سال ۲۰۱۲ منتشر شده می‌گوید که اسرائیل در میان ۳۵ کشور عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی یکی از بالاترین نرخ‌های فقر را دارد.

این در حالی است که بر اساس همین گزارش صندوق بین‌المللی پول اسرائیل در چند سال اخیر نرخ رشد بالایی هم داشته است.

بنیاد خیریه لاتت در گزارش خود می‌گوید: «۷۵ درصد از مردم اسرائیل بر این عقیده‌اند که سقوط و زوال اقتصادی بیش از ایران اسرائیل را تهدید می‌کند.»

اسرائیل و ایالات متحده در راس کشورهای غربی بارها اعلام کرده‌اند که به‌رغم پافشاری‌های جمهوری اسلامی از صلح‌آمیز بودن برنامه و فعالیت اتمی ایران مطمئن نیستند، و از همین رو اسرائیل به‌ویژه در چند ماه اخیر از اشاره به حمله یک‌جانبه به ایران نیز ابا نداشته است.

بر اساس گزارش این بنیاد خیریه اسرائیلی، نیمی از کودکان اسرائیلی در خانواده‌هایی که از کمک‌های اقتصادی دولت بهره می‌گیرند مجبور به کار هستند تا درآمد خانواده افزایش یابد. این در حالی است که این رقم در سال گذشته تنها ۱۹ درصد بوده است.

خیریه لاتت همچنین اشاره کرده است که ده درصد از این کودکان نیز به تکدی در خیابان‌ها روی آورده‌اند، در حالی که این رقم در سال گذشته تنها سه درصد بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مدیر این بنیاد خیریه می‌گوید که گزارش تازه حاکی از آن است که فقر و نابرابری اجتماعی به «ویژگی‌های دائمی» کشور اسرائیل تبدیل شده است.
XS
SM
MD
LG