لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

سیزده‌به‌در تلخ فوتبال ایران


(عکس تزئینی است)
(عکس تزئینی است)
در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا، هر دو نماینده ایران مقابل رقبای عربستانی خود شکست خوردند تا در سیزدهم فروردین که آخرین روز از تعطیلات نوروزی است، نتایجی تلخ برای فوتبال ایران رقم بخورد.

سپاهان اصفهان در خانه ۴ گل از الاهلی عربستان خورد و فقط دو بار دروازه حریف را گشود. با توجه به برتری ۴-۲ الغرافه قطر مقابل النصر امارات، سپاهان در این گروه به رده سوم سقوط کرد.

تراکتورسازی تبریز هم مقابل الشباب امارات، اولین شکست در لیگ قهرمانان آسیا را متحمل شد. تراکتورسازی با این باخت ۴ امتیازی ماند و با توجه به پیروزی ۳-۱ الجیش قطر مقابل الجزیره امارات، نماینده ایران در رده دوم ماند. روز چهارشنبه نیز استقلال دیگر نماینده ایران که در گروه خود صدرنشین است، در شهر ریاض به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت.

سپاهان اصفهان ۲ الاهلی عربستان ۴

سپاهان شکستی سنگین را متحمل شد، اما این مهدی تاج رئیس نظامی سازمان لیگ فوتبال بود که در ورزشگاه، آماج الفاظ رکیک قرار گرفت. فحاشی‌ها چنان واضح و طولانی بود که پایین آوردن مکرر صدای ورزشگاه در استودیوی پخش شبکه سوم صداوسیما نیز برای بینندگان تلویزیونی، مانع از شنیدن آن نشد.

شاگردان زلاتکو کرانچار بازی را بسیار خوب آغاز کردند و در سومین دقیقه توسط جواهیر سوکای به گل رسیدند. برتری سپاهانی‌ها تداوم نداشت و الاهلی در دقیقه ۲۲ با ویکتور سیموئز برزیلی به گل تساوی رسید.

در ادامه نیز الاهلی تیم بر‌تر میدان بود و توانست توسط برونو سزار که او هم برزیلی است و عماد الحسنی مهاجم گلزن تیم ملی عمان، اختلاف را بیشتر کند. تمام بازیکنان سپاهان پیش کشیده و حملات بی‌محابای این تیم، شکافی عمیق در خط دفاعی طلایی پوشان ایجاد کرده بود. سیموئز گل چهارم را هم زد و در ادامه، یاران او چند موقعیت دیگر را برای افزایش گل‌های زده از دست دادند.

گل زیبای فرشید طالبی در دقیقه ۸۷ فقط اندکی از سنگینی شکست مدافع عنوان قهرمانی لیگ بر‌تر ایران کاست. تماشاگران اصفهانی که برنامه‌ریزی فشرده سازمان لیگ را باعث خستگی تیم‌شان می‌دانستند، علیه مهدی تاج شعار دادند. شعار علیه تاج که خود نیز اصفهانی است، تا پایان بازی ادامه داشت. سپاهان در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل استقلال ۱۲۰ دقیقه بازی کرد و فقط سه روز بعد مقابل الاهلی به میدان رفت.

الاهلی با این پیروزی با کسب نهمین امتیاز از سومین مسابقه، به صدر جدول رسید. هدایت این تیم پر ستاره به عهده الکساندر ایلیچ از صربستان است.

سپاهان با ترکیب شهاب گردان، فرشید طالبی، میلان سوشاک، حسین پاپی، جواهیر سوکای، امید ابراهیمی، احمد جمشیدیان (محرم نویدکیا)، امین جهان عالیان (محسن ایران‌نژاد)، احسان حاج صفی، اروین بولکو‌ (محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری به میدان رفت.

زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان در پایان بازی گفت: متاسفانه سازمان لیگ کاری برای حفظ آبروی نمایندگان ایران نمی‌کند و حق ما را زیر پا گذاشت. تصمیم مغرضانه‌ سازمان لیگ به تیم ما آسیب زد. بازیکنان از فرط خستگی نمی‌توانستند به دست و پای خود فرمان بدهند. واکنش هواداران نسبت به این ماجرا نیز طبیعی و درست بوده!، چون می‌دانند تیم از کجا آسیب دیده.

الشباب عربستان ۱ تراکتورسازی تبریز ۰

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در سومین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الشباب عربستان رفت و نخستین شکست را پذیرا شد. الشباب در دقیقه ۳۰ توسط ناصر الشمرانی مهاجم تیم ملی عربستان به گل دست یافت.

تراکتورسازی در این بازی با ترکیب مهدی ثابتی، مصطفی اکرامی، محمد ایرانپوریان، مرتضی اسدی، محمد نصرتی، منصور ابراهیم‌زاده، مهدی کریمیان، مهدی کیانی، فلاویو لوپز، جواد کاظمیان و مهدی سیدصالحی به میدان رفت.

در این گروه الشباب با ۷ امتیاز در صدر است، تراکتورسازی، الجیش قطر و الجزیره امارات در رده‌های بعدی قرار دارند.

هدایت تیم الشباب به عهده میشل پرودوم از بر‌ترین سنگربانان جهان در سال‌های نخست دهه ۹۰ میلادی است. او با تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۱۹۹۰ خوش درخشید. در مرحله یک هشتم نهایی مقابل انگلیس و در حالی که بازی تا دقیقه ۱۱۹ بدون گل بود، دیوید پلات دروازه‌‍‌‌اش را گشود. بلژیک با سنگربانی او در جام جهانی ۱۹۹۴ نیز در همین مرحله به آلمان باخت. پرودوم که حالا در عربستان مربی‌گری می‌کند، در مرحله گروهی جام ۹۴ فقط یک گل خورد و به آن هم مقابل عربستان بود.
XS
SM
MD
LG