لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۸

حضور زنان برای تماشای والیبال مردان ممنوع اعلام شد


با دستور حراست وزارت ورزش و امور جوانان جمهوری اسلامی حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی برای تماشای مسابقات والیبال مردان «تا اطلاع ثانوی» ممنوع اعلام شد.

پس از سختگیری‌های غیرمعمول در رقابت‌های مقدماتی لیگ جهانی که حتی شامل خبرنگاران زن رسانه‌های دولتی هم شد، حالا وزارت ورزش از ممنوعیت قطعی حضور زنان در سالن مسابقات والیبال برای تماشای رقابت‌های مختلف مردان اعم از لیگ و بازی‌های ملی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس در روز پنج‌شنبه، چهارم آبان‌ماه، «بانوان در فصول گذشته بدون هیچ مشکلی وارد سالن مسابقه والیبال مردان در رده‌های باشگاهی و ملی می‌شدند. اما در جریان هفته دوم لیگ بر‌تر، مسئولان برگزاری مسابقات اعلام کردند که با اعلام حراست وزارت ورزش و تا اطلاع ثانوی بانوان حق ورود به سالن را ندارند».

طی سال‌های اخیر و در دوران مدیریت سازمان تربیت بدنی، ممنوعیت حضور زنان در سالن‌های والیبال به صورت مقطعی و تنها برای برخی از مسابقات اعمال می‌شد.

اما پس از تبدیل سازمان تربیت بدنی به وزارتخانه، این نخستین بار است که وزارت ورزش رسماً چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است.

این در حالی است که مطابق مقررات فدراسیون جهانی والیبال این تصمیم وزارتخانه مربوطه ممکن است میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ جهانی را با تهدیداتی مواجه کند.

به نوشته خبرگزاری فارس، اعلام این خبر موجب ناراحتی بانوانی شده است که در سالن مسابقه حضور داشتند و پس از شنیدن این اطلاعیه «به شدت نسبت به مسئولان والیبال واکنش منفی نشان دادند».

در همین حال به نوشته خبرگزاری فارس مسئولان مربوطه تاکنون دلیل خود را برای این تصمیم اعلام نکرده‌اند.

از سوی دیگر به‌رغم مخالفت رسانه‌های ورزشی، به‌ویژه ورزشی‌نویسان پرتعداد زن در وب‌سایت‌های خبری و روزنامه‌ها، وزارت ورزش تغییری در تصمیم خود نداده است.

به این ترتیب پس از ممانعت از حضور زنان علاقه‌مند به فوتبال در ورزشگاه‌ها که به سوژه جعفر پناهی در فیلم سینمایی «آف‌ساید» تبدیل شد، حالا زنان علاقه‌مند به تماشای والیبال هم به حکم حراست وزارت ورزش و بی‌ آن که دلیل مشخصی برای آن اعلام شده باشد، در منطقه آف‌ساید قرار گرفته‌اند.
XS
SM
MD
LG