لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۷

بازداشت دو مقام ارشد دیگر از شهرداری تبریز به اتهام «فساد مالی»


عمارت شهرداری تبریز
عمارت شهرداری تبریز

تعداد متهمان در پرونده «فساد مالی» و «اخذ رشوه» در شهرداری و شورای شهر تبریز با بازداشت مدیر حراست و رئیس دفتر عمارت شهرداری این شهر به ۲۴ نفر افزایش یافت.

موسی خلیل‌اللهی٬ دادستان عمومی و انقلاب تبریز، روز پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صداوسیما بازداشت این دو مقام را در ادامه «پرونده مالی اخذ رشوه و تبانی در شورای شهر و شهرداری تبریز» توصیف کرد.

آقای خلیل‌اللهی مجموع بازداشتی‌ها در این پرونده را ۲۴ نفر اعلام کرده و گفت که تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

سه عضو شورای شهر تبریز و دو معاون شهردار تبریز از مهم‌ترین افرادی هستند که در جریان رسیدگی به این پرونده از اواخر سال گذشته تاکنون در بازداشت به سر می‌برند.

در همین زمینه خبرگزاری مهر نیز روز جمعه گزارش کرد که «تعداد زیادی» از اعضای شورای شهر برای ارائه توضیحات احضار شده‌اند و «موج جدیدی از دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد».

پیشتر در روز ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری هم حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان ‌شرقی، از بازداشت چهار نفر و احضار ۱۵ نفر در رابطه با این پرونده خبر داده بود.

به گفته آقای مظفری، «یکی از متهمان تنها در یک مورد رشوه‌گیری٬ حداقل صد میلیون تومان از طرف مقابل دریافت کرده است».

بازداشت این افراد در رابطه با تشکیل پرونده‌ای است که عناوین اتهامی «تبانی در معاملات دولتی»، «ارتشا» و «اتهاماتی دیگر» را شامل می‌شود.

طبق بعضی از نظرسنجی‌ها، از نظر مردم ایران بانک‌ها٬ دادگاه‌ها و شهرداری‌ها «فاسد‌ترین» نهاد‌ها در جمهوری اسلامی شناخته می‌شوند.

از جمله ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی موسسه آی‌پز که نتایج آن اسفندماه سال گذشته منتشر شد اعلام کرده بودند که شهرداری را سومین نهاد فساد در ایران می‌دانند.

شهرداری‌ها در ایران ارتباط تنگاتنگی با شوراهای شهری و روستایی دارند و در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از بازداشت اعضای برخی شورا‌ها در چند نقطه کشور منتشر شده است.

XS
SM
MD
LG