لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۴۹

آندرس برویک، قاتل نروژی، به ۲۱ سال حبس محکوم شد


آندرس برویک
آندرس برویک
آندرس برینگ برویک که اندکی بیش از یک سال پیش ۷۷ تن را در شهر اسلو و جزیره اتویا در کشور نروژ به قتل رساند روز جمعه، سوم شهریورماه، به ۲۱ سال حبس محکوم شد.

دادگاهی در اسلو، پایتخت نروژ، روز جمعه آندرس برویک را به جرم قتل و اعمال تروریستی در تاریخ ۲۲ ژوییه سال ۲۰۱۱ مجرم شناخت.

این دادگاه پیش از اعلام حکم این قاتل نروژی اعلام کرد که او در صحت و سلامت عقلی دست به چنین جنایاتی زده است، نکته‌ای که به گزارش تلویزیون خبری سی‌ان‌ان در تعیین حکم مجازات او «نقشی کلیدی» داشته است.

آندرس برویک، قاتل نروژی، به ۲۱ سال حبس محکوم شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:40 0:00
لینک مستقیم


به گزارش سی‌ان‌ان، آندرس برویک ۳۳ ساله که خود را ملی‌گرایی افراطی معرفی می‌کند که برای مبارزه با «اختلاط فرهنگ‌ها» در نروژ دست به کشتار افراد زده است می‌خواست که عاقل معرفی شود تا دیگران اعمالش را به پای دیوانگی و جنون نگذارند.

این در حالی است که وکلای آندرس برویک درخواست کرده بودند که او به دلیل جنون تبرئه شود که در این صورت او باید زندگی خود را در یک بیمارستان روانی می‌گذراند.

به گفته آندرس برویک، او از روی «اجبار و لزوم» دست به کشتار افراد زده است تا از «اسلامی شدن» کشورش جلوگیری کند.

آندرس برینگ برویک در ژوییه سال گذشته در جزیره‌ای به نام اتویا در نزدیکی پایتخت نروژ ۶۹ نفر را به قتل رساند که بیشتر آنها نوجوانانی بودند که در اردوی تابستانی حزب کارگر این کشور شرکت داشتند.

برویک حزب کارگر نروژ را متهم می‌کند که سعی در گسترش اختلاط فرهنگ‌ها در نروژ داشته است.

همزمان با قتل این ۶۹ نفر در جزیره اتویا، هشت نفر نیز در اثر انفجار بمبی در اسلو جان خود را از دست دادند که برویک در یک ساختمان اداری کار گذاشته بود. انفجار این بمب تعداد زیادی نیز زخمی و مجروح بر جای گذاشت.

پنج قاضی دادگاه آندرس برویک را به جرم همین اعمال تروریستی به ۲۱ سال حبس محکوم کردند که در کشور نروژ حداکثر مجازات برای جنایتکاران است.

مدت یک سالی که مجرم تا زمان ابلاغ حکم در زندان گذرانده است جزء مجازات او به حساب می‌آید.
XS
SM
MD
LG