لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۶

ساعتی بعد از تظاهرات: وعده احمدی نژاد به معلمان


محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، پنجشنبه شب، در يک سخنرانی به فرهنگيان، وعده افزايش رفاه آنها را داد.
محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، پنجشنبه شب، در يک سخنرانی به فرهنگيان، وعده افزايش رفاه آنها را داد.

محمود احمدی نژاد، ریيس جمهوری اسلامی ايران، پنجشنبه شب، در يک سخنرانی بدون اشاره به تظاهرات اخیر معلمان، وعده داد که سطح رفاه معلمان افزایش می یابد.


اين سخنرانی پس از سه تظاهرات هزاران معلم، دريک هفته اخير، درمقابل مجلس انجام شده است. ضمن آنکه معلمان از پيش هشدار داده بودند که از روز شنبه ۱۹ اسفند، اعتصاب در مدارس را آغاز خواهند کرد.


محمود احمدی نژاد در ديدار با وزير آموزش و پرورش و روسای آموزش و پرورش استان های ايران، گفت که دولت او درگذشته برای تامين رفاه و آسايش معلمان اقدام کرده و اعتبار آموزش و پرورش را افزايش داده است.


ریيس جمهوری اسلامی ايران افزود: «آنچه قبلا تحت عنوان اين لايحه به مجلس ارائه شد، فاقد انسجام لازم و شتاب زده بود، و دولت جديد و مجلس قصد دارند با تصحيح آن، کاری کنند که موجب تغييرات واقعی وملموس در قدرت خريد کارکنان دولت شود.»


ریيس جمهوری اسلامی ايران در اين سخنرانی، بدون اشاره به تظاهرات معلمان، قول داد که تا سه سال ديگر، وضعيت کارکنان دولت، وبه ويژه، فرهنگيان، به نقطه مطلوب نزديک خواهد شد.


محمود احمدی نژاد، درعين حال، به ديگر خواسته های معلمان، مانند برکناری محمود فرشيدی، وزير آموزش و پرورش، اشاره ای نکرد.


سخنرانی ریيس جمهوری اسلامی ايران، تنها ساعاتی پس از تظاهرات بيش از سه هزار معلم درمقابل مجلس انجام شد که در پايان آن نيروهای انتظامی به معلمان حمله کردند.


به گزارش خبرگزاری ها، بيش از سه هزار معلم، روز پنجشنبه ۱۷ اسفند، برای سومين ‏بار در هفته اخير، و پنجمين بار در يک ماه گذشته، تجمع اعتراض آميزی برگزار کردند. اين تجمع، در اعتراض به اجرانشدن لايحه نظام هماهنگ پرداخت و وضعيت معيشتی معلمان برگزار شد.


همچنين اخبار منتشر شده در خبرگزاری ها، حاکی از گسترش اعتراض معلمان از تهران به شهرهای ديگربوده است. درهمين ارتباط، معلمان در شهرهای زنجان، کرمانشاه، رشت، اصفهان، ارديبل، مريوان، ميانه، شيراز، شهر رضا، سبزوار و خمين در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمعات اعتراض آميز برگزار کردند.


معلمان تهديد کرده بودند که از روز شنبه ۱۹ اسفند، اعتصاب در مدارس را آغاز می کنند. ضمن آنکه در تجمع روز پنجشنبه ۱۷ اسفند، اعلام شد که روز سه شنبه هفته آينده، تجمع ديگری از سوی معلمان در مقابل مجلس برگزار خواهد شد.


XS
SM
MD
LG