لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

درخواست دایی از رسانه ها: به من فرصت بدهید


علی دايی رکورد ۱۰۹ گل بين المللی در ۱۴۸ بازی ملی را دارد. (عکس از ایسنا)
علی دايی رکورد ۱۰۹ گل بين المللی در ۱۴۸ بازی ملی را دارد. (عکس از ایسنا)

علی دايی، سرمربی تيم ملی فوتبال ايران از رسانه ها خواست که برای مدتی «برخورد خصمانه با تيم ملی تحت رهبری او» را قطع کنند.


خبرگزاری رويترز در گزارشی از کوآلالامپور مالزی- محل قرعه کشی دور پايانی انتخابی جام جهانی – گزارش داد که سرمربی تيم ملی فوتبال ايران از رسانه ها خواست به تيم او فرصت دهند.


رويترز می افزايد: دايی يک بازيکن افسانه ای در ايران است که رکورد ۱۰۹ گل بين المللی در ۱۴۸ بازی ملی را دارد، اما پايان دوران آخر بازی او زير بار انتقادهای شديد به پايان رسيد.


آخرين سال بازی او که با شروع رقابت های جام آسيايی ۲۰۰۷ به آخر رسيد، او با انتقاد شديد رسانه ها رو به رو بود.


رسانه ها پافشاری داشتند که دايی برای کاپيتانی تيم ملی خيلی پير است.


او اکنون زير فشار شديد تر مسئوليتی است که خارج از رده حکومتی، يکی از بالاترين شغل های مورد توجه در ايران است.


دايی پس از قرعه کشی برای مرحله پايانی انتخابی جام جهانی در منطقه آسيا، به رويترز گفت: «هواخواهان ايرانی فوتبال در مورد تيم ملی کشورشان بسيار متعصب هستند و همين طور رسانه ها.»



  • «روی تيم ما به ويژه از سوی رسانه ها هميشه فشار وجود دارد که می تواند خردکننده باشد. اگر رسانه ها در ايران بتوانند کمی صبور باشند، کار ما آسان تر خواهد شد.»
علی دایی

وی افزود: «روی تيم ما به ويژه از سوی رسانه ها هميشه فشار وجود دارد که می تواند خردکننده باشد. اگر رسانه ها در ايران بتوانند کمی صبور باشند، کار ما آسان تر خواهد شد.»


سرمربی تيم ملی ايران گفت: «اما وقتی شما در فوتبال ايران هستيد، می دانيد که مورد انتقاد قرار می گيريد. اميدوارم ما بتوانيم به نتيجه خوب برسيم و آنان را در جناح خودمان قرار دهيم.»


پاره ای کارشناسان کارنامه مربيگری دايی از هنگام گرفتن مسئوليت تيم ملی برای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی تا کنون را خوب توصيف می کنند.


در دور سوم پس از يک شروع کند، تيم ايران با سه پيروزی و سه تساوی با پيشتازی گروه پنجم و چهار امتياز بيش از امارات به کار خود پايان دادند.


پيش از آن که آقای دايی مسئوليت مربيگری تيم ملی را به عهده گيرد، ايران حدود يک سال مسابقاتی را بدون پيروزی سپری کرده بود و در شش مسابقه پياپی اصلا گل نزده بود.


در دور مقدماتی جام جهانی سال ۲۰۱۰ ، تيم ملی ايران بار ديگر در گروه ب با امارات رو به رو خواهند شد.


تيم های ديگر اين گروه کره جنوبی، عربستان سعودی و کره شمالی هستند.


خبرگزاری رويترز در ادامه از قول کامران احمدپور، روزنامه نگاری از روزنامه ورزشی نود نوشته است که رسانه های پرسر و صدای فوتبال ايران، يک استثنا در کشوری هستند که کنترل شديدی روی مطبوعات وجود دارد.


احمدپور به رويترز گفت: «در سياست، رسانه های نمی توانند هر چه می خواهند بنويسند. اما وقتی بحث فوتبال می شود هيچ خط قرمزی وجود ندارد. تنها چيزی که ما نمی توانيم بنويسيم زندگی خصوصی بازيکنان است، اما هر چيز ديگری آزاد است. ايرانيان عاشق فوتبال خود هستند و رسانه ها می توانند خيلی نفوذ داشته باشند. در ايران ما بر فوتبال نظارت داريم.»


از ميان پنج تيم ايران، کره شمالی، کره جنوبی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، دو تيم نخست، مستقيما به جام جهانی صعود خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG