لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۲

«علی دايی به فيفا شکايت می کند»


علی دايی، پس از جام جهانی به خبرگزاری ها گفته بود که « تلاش دارد تا از جنجال بگريزد.»
علی دايی، پس از جام جهانی به خبرگزاری ها گفته بود که « تلاش دارد تا از جنجال بگريزد.»

پس از اعلام محرومیت علی دایی توسط کمیته انضباطی، این بازیکن، ضمن انتقاد شدید از رييس این کمیته اعلام کرد که به فیفا شکايت خواهد کرد.


به دنبال جنجال مسابقه روز جمعه بين تيم های پرسپوليس و سايپا، کميته انضباطی فدراسيون فوتبال علی دايی، سرمربی و بازيکن تيم سايپا را چهار جلسه از حضور در مسابقه ها محروم کرد.


در جريان مسابقه سايپا با پرسپوليس، علی دايی در جايگاه سرمربی و کاپيتان تيم سايپا از شروع بازی تا پايان مسابقه چندين باربا شيث رضايی، مدافع تيم پرسپوليس درگير شد.


شيث رضايی در کميته انضباطی اعتراف کرد که برای مهار و بر هم زدن تمرکز کاپيتان پيشين تيم ملی، در صحنه های بدون توپ، اقدام به کشيدن پيراهن او کرده است .


رضايی ادامه داد که او به دايی کلمه زشتی نگفته و اين دایی بوده که ضمن اين که يک بار با سر به صورت او کوبيده، در تمام طول مسابقه به او فحاشی نيز کرده است.


علی دايی، پس از جام جهانی به خبرگزاری ها گفته بود که « تلاش دارد تا از جنجال بگريزد»

رضايی از سوی کميته انضباطی از يک جلسه بازی محروم شد.


دايی اعلام کرد که هيچگاه به رضايی فحاشی نکرده و تلاش او برای رهايی از دست مدافع حريف، يک بار در يک کنش و واکنش منجر به برخورد غير عمد سر او با صورت رضايی شده است.


خشمگين از محروميت


پيش از تشکيل جلسه کميته انضباطی، شاه حسينی، رييس اين کميته، علی دايی را از حضور در مسابقه ها تا اعلام رای نهايی اين کميته محروم کرده بود.


اما رای محروميت چهار جلسه ای و جريمه دو ميليون تومانی خيلی سريع و به گفته علی دايی تنها در عرض ۲۰ دقيقه، از سوی اين کميته اعلام شد.


به گزارش خبرگزاری ايسنا، سرمربی و بازيکن تيم ‌فوتبال سايپای تهران گفت‌: «به حکم کميته انضباطی اعتراض دارم و آن را به فيفا ارجاع خواهم کرد.»


او در مورد حق اعتراض به رای کميته انضباطی در کميته استيناف گفت : «اعتراض به اين رای سودی ندارد. زمانی که من فيلم بازی و تمام مستندات را به کميته انضباطی ارایه می کنم و آنها با بی عدالتی تمام اعلام رای می کنند، اعتراض به رای کميته انضباطی چه سودی دارد.»


دايی پس از پايان جلسه علنی کميته انضباطی نزد مسئول کميته رفت و مدارک خود را ارایه داد.


خبرگزاری مهر از قول دایی می نويسد : « بايد فاتحه کميته انضباطی که ریيس آن، شاه حسينی درجلسه هيئت مديره استقلال شرکت می کند را خواند. من اعتقادی به کميته انضباطی ندارم و معتقدم اين کميته عدالت را سرلوحه کار خود ندارد.»


در لحظه های پايانی مسابقه سايپا با پرسپوليس، با اعلام پنالتی به نفع تيم پرسپوليس، مسابقه دو بر يک برده تيم پيشاهنگ رقابت ها، سايپا، به تساوی دو بر دو تغيير يافت.


پس از مسابقه دايی به شدت داوری مسابقه را مورد انتقاد قرار داد و به خبرنگاران گفت که « دست هايی در کار است تا سايپا قهرمان نشود» و «داوری ها به سود پرسپوليس و استقلال است.»


اين گفته دايی باعث شد تا مسعود عنايت رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال اعلام کند که از دايی شکايت خواهد کرد.


به گزارش خبرگزاری ايسنا، دايی در مورد شکايت رييس کميته داوران فدراسيون فوتبال از او اظهار کرد :«مطمئن باشيد کسی که رو سفيد از اين شکايت بيرون می ‌آ‌يد علی دايی خواهد بود.»


در انتقاد از داوری ها و جنجال هايی که هر هفته در فوتبال ايران از داخل زمين به روی سکوهای تماشاگران می کشد، دايی اعتقاد دارد که «به جای محروم کردن بازيکنان بهتر است داوران را محروم کنند چرا که آنها عامل اصلی درگيری های داخل زمين هستند.»


دايی هنوز نامدار ترين بازيکن ايرانی فوتبال است و در اوج فوتبال خود بازيکنی ارزشمند در تيم های آلمانی بود.


او پيش از بازی در تيم های قطری و آلمانی، سال ها بازيکن شاخص تيم پرسپوليس به شمار می رفت و در بازگشت از فوتبال خارج از ايران نيز بار ديگر برای اين تيم بازی کرد.


علی دايی، پس از جام جهانی به خبرگزاری ها گفته بود که تلاش دارد از «جنجال» بگريزد.


XS
SM
MD
LG