لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۸

توقف تيم های سايپا و استقلال در هفدهمین هفته


تيم فوتبال پرسپوليس در ثانيه های آخر مسابقه طلسم ناکامی را شکست
تيم فوتبال پرسپوليس در ثانيه های آخر مسابقه طلسم ناکامی را شکست

هفدهمين هفته فوتبال دسته برتر فوتبال سراسری ايران، جام خليج فارس، با توقف تيم های سايپا و استقلال و پيروزی تيم های سپاهان، پرسپوليس و ابومسلم برحريفان خود همراه بود.


در کرج تيم سايپا، صدر نشين « ليگ»، با شکست از تيم فولاد قعر نشين، تنها بيست دقيقه فاصله داشت . تيم اهوازی با سرمربی پرتقالی اش، " آگوستو ايناسيو"، نيمه نخست را با برتری دو بر صفر به رختکن رفت.


در نيمه دوم ياران علی دايی با زدن دو گل دير هنگام سايپا را در حضور شش هزار تماشاگر از شکست رهانيدند .


عادل کلاه کج ، بازيکن تيم ملی اميد ايران، در دقيقه هشتم و هادی خنيفر در دقيقه ۲۵ دو گل زود هنگام به سايپا زدند .


محسن خليلی در حالی گلزن سايپا شد که اين تيم يک بازيکن خود را به دليل اخراج از زمين در اختيار نداشت . تيم ده نفری سايپا برای حفظ فاصله با استقلال در دقايق ۷۸ و ۸۳ دو گل پياپی به ميزبان زد و از شکست تساوی ساخت.

فولاد با اين نتيجه همچنان در منطقه خطر باقی ماند، اما نتيجه گيری در خارج از خانه آن هم در برابر تيم صدر جدول از نظر روحی برای اين تيم بسيار با ارزش بود .

علی دايی سرمربی و بازيکن تيم سايپا در پايان بازی درباره به قهرمانی تيمش به خبرنگاران گفت که هنوز ۱۳ بازی باقی مانده و صحبت درباره آن خيلی زود است . او از تلاش بازيکنان سايپا برای بازيابی مسابقه ستايش کرد.


در ابتدای بازی دو گل ابتدايی خورديم که باعث شد روحيه بازيکنان تيم افت کند، همچنين اخراج بازيکن ما برنامه های تاکتيکی ما را بهم ريخت تا نتوانيم نتيجه دلخواه را بدست آوريم در نيمه اول هم موقعيت های خوبی داشتيم، حتی می توانستيم گل های خورده را جبران کنيم ، اما موقعیت ها را هدر داديم
علی دایی


به گزارش خبرگزاری مهر، دايی گفت :«در ابتدای بازی دو گل ابتدايی خورديم که باعث شد روحيه بازيکنان تيم افت کند، همچنين اخراج بازيکن ما برنامه های تاکتيکی ما را بهم ريخت تا نتوانيم نتيجه دلخواه را بدست آوريم. در نيمه اول هم موقعيت های خوبی داشتيم، حتی می توانستيم گل های خورده را جبران کنيم ، اما هدر داديم ».


علی دايی موفقيت سايپا در نيمه موسوم به نيمه مربيان را از آن خود ندانست و به کادر پر قدرتی اشاره کرد که بر روی نيمکت حضور دارند.


توقف استقلال


در ورزشگاه آزادی تيم استقلال با وجود برتری نسبی و حضور پر تعداد در مقابل دروازه تيم مس کرمان، دا نتیجه صفر بر صفر متوقف شد .يکی از تماشگران اين مسابقه « تئو دو يونگ»، مربی هلندی بود، که اعلام کرده است به عنوان تصميم گيرنده اجرايی تيم استقلال کارش را شروع خواهد کرد .


در حالی که نجف نژاد، مدير عامل تيم استقلال، در گفت و گو با خبرگزاري ها، مخالفتش را با دو يونگ ابراز کرده است؛ امير قلعه نويی، سرمربی تيم ملی و رييس سازمان فوتبال استقلال مربی هلندی را به کادر فنی تيم به سرمربيگری صمد مرفاوی افزوده است .


صمد مرفاوی در پايان مسابقه به خبرنگاران گفت که استقلال در نيمه نخست بسياربد بازی کرد، اما در نيمه دوم با صحبت هايی که در رختکن شد، استقلال بازی به مراتب بهتری ارایه داد . او بازی تيم مس کرمان را ستود و اظهار کرد که در شرايط فعلی، موجودی تيم قهرمان ايران همين است .

مرفاوی در همين گفت و گوی پس از مسابقه، در مورد اضافه شدن دو يونگ به کادر فنی استقلال نيز اظهار کرد :«در اين مورد توضيحی ندارم، چرا که او را تاکنون نديده‌ام تا بخواهم با او صحبتی داشته باشم. در هر صورت آنچه که اکنون مشخص است، اين است که من سرمربی تيم استقلال هستم».

در پايان دورهفدهم فوتبال دسته برتر ايران تيم سايپا با ۳۸ امتياز پيشاهنگ تيم های مدعی است، استقلال با ۳۲ امتياز در مکام دوم قرار دارد و تيم سپاهان با ۲۹ امتياز سوم است . پرسپوليس و ابومسلم با امتياز برابر، ۲۸ امتياز، و تنها به لحاظ تفاضل گل رده های بعدی را دارند.


پیروزی در ثانیه های آخر


در حالی که ورزشگاه حافظيه شيراز جای خالی بر روی سکوها نداشت و بسياری از تماشاگران، حتی با داشتن بليت در دست، پشت درهای بسته مانده بودند، تيم فوتبال پرسپوليس در ثانيه های آخر مسابقه طلسم ناکامی را شکست و با گل فراز فاطمی در دقيقه دوم وقت تلف شده، به پيروزی دو بر يک دست يافت.

در نيمه نخست اين مسابقه ابتدا پرسپوليس با گل دقيقه ۱۹ احسان خرسندی يک بر صفر پيش افتاد، اما ميزبان شيرازی در آخرين دقيقه نيمه اول با ضربه هانی هاشمی به گل تساوی دست يافت .


در نيمه دوم برق در بيشتر وقت مسابقه بر حريف با پيشينه برتری محسوسی داشت، اما در لحظه ای غير قابل جبران، عابدی دروازه بان تيم برق در شروع مجدد بازی اشتباهی را مرتکب شد، که فاطمی از آن بيشترين بهره را گرفت .

فراز فاطمی يکی سه بازيکنی بود که مصطفی دنيزلی، مربی اهل ترکيه تيم پرسپوليس، در به طورهمزمان در نيمه دوم وارد ميدان کرد.


بيژن ذوالفقار نسب، سرمربی برق شيراز اين تدبير دنيزلی را در کسب نتيجه موثر ندانست و در گفت و گوی پس از بازی اظهار کرد که تيم برق سزاوار شکست نبود و يک اشتباه اين ناکامی را رقم زد .


ذوالفقارنسب با اشاره به هشت بازی خانگی تا پايان فصل، با ستايش از بازی يارانش، با حضور ستار زارع، ملی پوش تيم برق از هفته آينده، قول نتايج بهتری را داد.

مصطفی دنيزلی نيز در پايان اين بازی تعويض يک جای سه بازيکن را روشی همراه با خطر کردن ياد کرد که پيش از اين نيز يک بار انجام داده است .


سرمربی تيم پرسپوليس با اعلام اين که هفته بدی را از نظر روانی سپری کرده اند، راجع به حريف شيرازی گفت : «ذوالفقار نسب هر تيمی را که رهبری می ‌کند، از دفاع خوبی برخوردار است».


راه آهن در اصفهان تا سه دقيقه به پايان مسابقه در برابر تيم پرقدرت سپاهان، ده نفری مقاومت کرد . اما سرانجام محمود کريمی سد ياران اکبر ميثاقيان را شکست و تيم تهرانی را بيش از پيش با کابوس سقوط رو در رو کرد . کار راه آهن در برابر سپاهان وقتی مشکل تر شد که در دقيقه ۵۳ حميد سر آبادانی اخراج شد .

اما برای ذوب آهن، ديگر تيم اصفهانی روز تلخی در مشهد سپری شد. ابومسلم به رهبری خداداد عزيزی در حضور حدود ده هزار تماشاگر، چهار بر يک، تيم با ريشه مهمان را خرد کرد .

در حالی که دو گل زود هنگام تساوی يک بر يک را نشان می داد، در دقيقه ۲۱ گئورگ استراتولاب از ذوب آهن اخراج شد تا تيم اصفهانی با مشکلی دو چندان دست به گريبان شود .

عرفان اولروم نيجريه ای در دقيقه های ۳۹، ۵۵ و ۸۴ سه گل زد و خاطره سه گل به تيم پرسپوليس را خيلی زود زنده کرد . هفته پيش اين بازيکن در شرايط مشابه سه گل به پرسپوليس زد.


تيم فجر سپاسی در ورزشگاه ويژه پاس با گل مصطفی صدری در دقيقه ۳۷ پيش افتاد تا پاس بار ديگر کابوس شکست را يک هفته پس از پيروزی بر فولاد در اهواز، حس کند. اما ميثم منيعی در دقيقه ۷۳ گل تساوی بخش را زد .


در حالی که مسابقه پيکان و صبا باتری هم بدون گل مساوی شد، تيم استقلال اهواز هم نتوانست در شهر خود پيروزی بازی رفت بر ملوان را تکرار کند و بدون گل متوقف شد .


XS
SM
MD
LG