لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۱

پاپ از خامنه ای خواسته بود که ملوان ها را آزاد کند


پاپ بندیکت شانزدهم، در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده بود 15 ملوان نظامی بریتانیا که در ایران بازداشت بودند را آزاد کند.
پاپ بندیکت شانزدهم، در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده بود 15 ملوان نظامی بریتانیا که در ایران بازداشت بودند را آزاد کند.

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک های جهان در نامه ای به آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران درخواست کرده بود ۱۵ ملوان نظامی بریتانیا را که به دلیل ورود به آب های ایران دستگیر شده بودند،ا آزاد کند.




به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، واتیکان روز شنبه تایید کرد این نامه را پاپ با «دلایل بشر دوستانه» به رهبر جمهوری اسلامی ایران نوشته بوده است.


واتیکان به متن نامه پاپ اشاره نکرده و جزییات آن را منتشر نکرده است.


خبر ارسال این نامه برای نخستین بار روز شنبه توسط روزنامه بریتانیایی گاردین و به نقل از منابع مطلع منتشر شده بود.


گزارش کامل روزنامه گاردین را اینجا بخوانید


به نوشته گاردین در اين نامه پاپ به رهبر ايران نوشته بود، که مردمان خوش نيت می توانند راه حل بحران را پيدا کنند. در اين نامه پاپ بنديکت شانزدهم از آيت الله خامنه ای خواسته بود تا سربازان را به دليل فرا رسيدن «عيد پاک» آزاد کند.


عید پاک از اعیاد بسیار مهم مسیحیان در جهان است و پیروان این دین معتقدند که در این روز، عیسی، پیامبر مسیحیان، بعد از به صلیب کشیده شدن، به پا خواست و به آسمان «عروج» کرد.


نظامیان بریتانیایی که نزدیک به دو هفته ایران بازداشت بودند، به شکلی ناگهانی از سوی جمهوری اسلامی ایران «عفو» شدند و به کشور خود بازگشتند.


پیش از این محمود احمدی نژاد، علت این «عفو» ناگهانی را، همزمانی با تولد پیامبر اسلام ذکر کرده بود و آن را «هدیه» ملت ایران به بریتانیا خوانده بود.


XS
SM
MD
LG