لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۶

روزی خوب، برای سه لژیونر محبوب فوتبال ایران


روز شنبه برای سه لژيونر ايرانی فوتبال آلمان وانگليس روز موفقی بود.
روز شنبه برای سه لژيونر ايرانی فوتبال آلمان وانگليس روز موفقی بود.

روز شنبه برای سه لژيونر ايرانی فوتبال آلمان وانگليس روز موفقی بود.


تيم فوتبال هامبورگ با مهدی مهدوی کيا، در زمين تيم نامدار بايرن مونيخ دو بر يک پيروز شد. هامبورگ که در آغاز سال ميلادی قعر نشين مطلق فوتبال دسته برترآلمان، بوندسليگا بود حالا در رده نهم جای مطمئنی در فاصله سه بازی تا پايان فصل دارد.


هامبورگ در نيمه نخست با گل دقيقه ۳۵ پيزارو از بايرن مونيخ يک بر صفر عقب افتاد. در به ثمر رسيدن گل بايرن مونيخ در ورزشگاه آره نا، علی کريمی هم نقش داشت. او در يک حمله به دروازه هامبورگ ضربه نخست را زمينی به سوی دروازه حريف زد و با دقع ناقص آن از سوی مدافع تيم مهمان، پيزارو از به هم ريختگی دفاع سود برد تا با يک ضربه از فاصله شش متری، بايرن مونيخ را پيش بيندازد.



استيونس، مربی هلندی هامبورگ، در ۵۶ مهدی مهدوی کيا را به جای دمل به زمين فرستاد.

استيونس، مربی هلندی هامبورگ، در ۵۶ مهدی مهدوی کيا را به جای دمل به زمين فرستاد و هامبورگ با حالتی تهاجمی در برابر قهرمان فصل پيش بوندسليگا، با گل های تماشايی فان در فارت هلندی در دقيقه ۷۱ با شليکی توقف ناپذير از فاصله ۳۰ متری، و گوئررو در دقيقه ۷۷ در پی هنرنمايی، روست، دروازه بان تيم هامبورگ، دو بر يک به پيروزی رسيد.


برای گل دوم، روست با جسارت و مهارت، مهاجم تيم مونيخ را دريبل کرد و از جناح راست دروازه خود، توپ را در حالی برای گوئررو در نيمه زمين، بلند ارسال کرد، که همه مدافعان تيم مونيخ برای گرفتن ضربه او و ارسال آن به درون دروازه خالی پيش کشيده بودند.


فرار گوئررو و تعقيب آخرين مدافع بايرن مونيخ، به سود گلزن لاتن و تيم هامبورگ بود و مردان استيونس به دو بر يک پيش افتادند.


تلاش های تيم بايرن تا آخر با سد محکم دروازه بان آماده هامبورگ برخورد کرد که تماشايی ترين آن در آخرين لحظه بازی بود که يک ضربه سر از شش متری، با پرواز بلند و تحسين برانگيز دروزه بان به کرنری رفت که بايرن حتی فرصت زدن آن را هم نداشت.



تساوی بولتون با حضور کامل آندرانيک تيموريان، برای هافبک تيم ملی ايران کمتر از پيروزی ياران ملی پوش او در هامبورگ و هانوفر نبود.

لحظه هايی پيش از اين ضربه، آتوبا، مدافع تيم هامبورگ، با گرفتن اخطار دوم اخراج شده بود.


در اين بازی علی کريمی از آغاز تا دقيقه ۶۷ برای بايرن مونيخ بازی کرد.


هانوفر نيز با حضور کامل وحيد هاشميان، در زمين تيم ماينز دو بر يک به پيروزی رسيد تا در جدول رده بندی در رده هشتم و يک پله بالا تر از هامبورگ بايستد.


برای هانوفر بروکينگ در دقيقه ۲۶ و يانکولوف در دقيقه ۵۰ گلزنی کردند.


در پايان هفته سی و يک فوتبال بوندسليگا، تيم شالکه با وجود شکست دو بر يک از تيم بوخوم، همچنان با ۶۲ امتياز در صدر باقی ماند، اما اشتوتگارت با پيروزی يک بر صفر بر تيم در حال سقوط مونشن گلادباخ، به يک قدمی شالکه رسيد و وردر برمن با بازی روز يکشنبه با تيم ارمينيا بيله فلد و ۶۰ امتياز فعلی اش، بيش از پيش مدعی جدی مقام قهرمانی در واپسين روزها باقی مانده است.


بايرن مونيخ با ۵۳ امتياز در رده چهارم، هيچ بختی برای بازی در ليگ قهرمانان فصل آينده اروپا ندارد.

تساوی بولتون با حضور کامل آندرانيک تيموريان، برای هافبک تيم ملی ايران کمتر از پيروزی ياران ملی پوش او در هامبورگ و هانوفر نبود.


در روزی که همه ورزشگاه های انگليس به احترام آلن بال تازه در گذشته، حال و هوای ويژه ای داشت، تيموريان و يارانش به منچستر يونايتد کمک کردند تا مردان سر آلکس فرگوسن با پنج امتياز اختلاف با چلسی، در فاصله سه هفته تا پايان ليگ قهرمانی در انگليس را کاملا پيش روی خود حس کنند.


از سوی ديگر پيروزی چهار بر دو تيم منچستر يونايتد در زمين تيم اورتون، به بولتون بخت بيشتری برای حضور در جام يوفا را داد.



هانوفر نيز با حضور کامل وحيد هاشميان، در زمين تيم ماينز دو بر يک به پيروزی رسيد.

در ليورپول، منچستر يونايتد تا دقيقه ۶۱ بازی را دو بر صفر از اورتون باخته بود، اما جان اوشی در اين لحظه گل نخست را برای يونايتد زد تا شش دقيقه بعد فيليپ نويل، مدافع پيشين منچستر در تلاش برای دفع ضربه سر رونالدو، با زدن يک گل به تيم فعلی اش، نتيجه را برابر کند.


وين رونی در دقيقه ۷۸ و ايگلز تازه نفس در دقيقه ۹۰ ، پيروزی را برای منچستر يونايتد پيشتاز کامل کردند. پيش از گل های سرخپوشان، استايس در دقيقه ۱۲ و فرناندز در دقيقه ۵۰ برای اورتون گلزنی کرده بودند.


اکنون منچستر يونايتد ۸۵ امتياز دارد و چلسی ۸۰ امتياز. ليورپول ۶۷ امتياز و آرسنال با ۶۳ امتياز در رده های سوم و چهارم هستند. تيم های بولتون با ۵۵ امتياز و اورتون با ۵۴ امتياز در رده های پنجم و ششم رقابتی تنگاتنک با يکديگر دارند.


منچستر يونايتد چهارشنبه شب اين هفته، مسابقه برگشت نيمه پايانی با آ س ميلان را در سانسيرو برگزار می کند. در مسابقه رفت منچستری ها در اولد ترافورد سه بر دو پيروز شدند. اما ميلان شنبه شب با پيروزی يک بر صفر در تورينو، همچنان مصمم به راهيابی به مرحله پايانی است تا در آتن « فينال» سراسر انگليسی نباشد.


چلسی که در ديگر مسابقه برگشت جام قهرمانان اروپا بايد از برتری يک بر صفر خود در زمين ليورپول دفاع کند، شنبه در ميزبانی بولتون از پس مردان آلاردايس بر نيامد.


در حالی که ژوزه مورينيو، مربی تيم چلسی تصميم گرفته بود به فرنک لمپارد، ديدير دروگبا و جو کول استراحت دهد ، مصدوميت کاراليو در نيمه نخست، او را وادار به استفاده از لمپارد کرد و در نيمه دوم برای حفظ برتری، دروگبا را هم به ميدان فرستاد. اما باز هم در برابر تيم با روحيه بولتون به پيروزی نرسيد.


XS
SM
MD
LG