لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۸

سناتور پاول: ایران و سوریه ابزار و قابلیت نابود کردن داعش را دارند


رند پاول، سناتور جمهوری خواه
رند پاول، سناتور جمهوری خواه

رند پاول، سناتور جمهوری خواه، گروه «خلافت اسلامی» (داعش سابق) را يک تهديد خواند و خواستار رهبری ايران، سوريه و ترکيه برای برخورد با اين گروه شد.

او روز چهارشنبه در مصاحبه راديويی با شون هنيتی گفت نيروهای منطقه ای نظير ايران، سوريه و ترکيه رهبری مبارزه با داعش را برعهده بگيرند چرا که به گفته او اين کشورها توانايی، ابزار و انگيزه لازم برای مبارزه با داعش را دارند.

به گزارش بازفيد، رند پاول گفت: «در حال حاضر دو متحدی که هدفی واحد برای نابود کردن داعش را دارند، ايران و سوريه هستند. آنها همچنين ابزار و قابليت را دارند و همچنين انگيزه اين اقدام را دارند چرا که اسد برای قدرت و زنده ماندن تلاش می کند.»

رند پاول همچنين گفت به نظر او ترکيه نيز بايد به مبارزه عليه داعش بپيوندد.

او گفت برای آمريکا نيز در اين مبارزه نقشی متصور است اما می خواهد رئيس جمهوری آمريکا ابتدا اجازه آن را از کنگره بگيرد. سناتور پاول گفت نيروهای روی زمين در جنگ بايد از بين کسانی باشد که در آن منطقه (کشورهای منطقه) زندگی می کنند. به گفته رند پاول، آمريکا نيز می تواند به آنها در جنگ با داعش کمک فنی کند و از آنها پشتيبانی هوايی کند.

پیشتر، خبرگزاری رويترز از مشهود بودن «نفوذ ايران» در منطقه سليمان بيک، در اطراف شهر آمرلی عراق، در عقب راندن نيروهای «خلافت اسلامی» که ارتش عراق، پيش‌مرگه‌های کرد و شبه‌نظاميان شيعه با آنها درگير بوده‌اند، گزارش داده بود.

------------------------------------------------------------------------

برگرفته از صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG