لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۵

انتقاد محمود عباس از سفر خالد مشعل به تهران


محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی
محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی
محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، دوشنبه درقاهره پس از دیدار با رئیس جمهوری مصر و وزیر خارجه عربستان سعودی درنشستی مشترک -با هدف تثبیت آتش بس غزه- از سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به ایران شدیدا انتقاد کرد.
آقای عباس در نشست مطبوعاتی درقاهره که از شبکه‌های خبری عربی پخش می‌شد، در واکنش به حضور خالد مشعل در تهران گفت: «کسانی با رفتن به جاهایی که قبلا هم به ما لطمه زده‌اند، می‌خواهند ویرانگری را ادامه دهند».
محمود عباس همچنین تلاش‌‌های دیپلماتیک مصر را تنها سیاستی نامید که «واقعا از فلسطین حمایت می کند». مقام‌های حماس نیز پیشتر گفته بودند که این گروه به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای رفع محاصره نوار غزه توسط اسرائیل که با کمک مصر اجرا می‌شود، ادامه خواهد داد.
رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنفرانس خبری خود در قاهره گفت: «حماس ابزار دست خارجی‌هایی است که با جان ملت فلسطین بازی می‌کنند و پیروزی موهوم خود را جشن می‌گیرند».
اشاره محمود عباس به مراسمی بود که طی روزهای اخیر با عنوان «جشن‌های نصر حماس» درتهران، دوحه و بیروت با شرکت مقام‌های گروه حماس برگزار شد.
خالد مشعل درپی دیدارهای روز یکشنبه با آیت الله خامنه ای درتهران، خود نیز دوشنبه در مراسمی با عنوان «جشن پیروزی» در دانشگاه تهران شرکت کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، رهبر سیاسی گروه حماس در دیدار با آیت الله خامنه ای گزارشی از تحولات نظامی و سیاسی مربوط به جنگ غزه و پس از پایان آن ارائه داد.
خالد مشعل از سوریه، محل سکونت فعلی خود عازم تهران شده است.
محمود عباس در کنفرانس خبری خود به حضور خالد مشعل در سوریه نیز اشاره کرد.
آقای عباس گفت: «کسی که خود و خانواده اش دردمشق زندگی راحتی دارد و از راه دور فلسطینی‌ها را به مسلخ می‌فرستد، جنایتکار است و با چنین افرادی چه جای مذاکره ای هست؟»
آقای عباس گفت: «اسرائیل به سلاح هایش می نازد و آنرا ضامن پیروزی خود می داند و حماس نیز بر خون کودکان فلسطینی می رقصد».
محمود عباس ازطرح مشعل برای انحلال سازمان آزادیبخش فلسطین نیز انتقاد کرد.
خالد مشعل شامگاه شنبه درآستانه سفر به تهران، درسخنانی در دوحه، پایتخت قطر، گفت، سازمان آزادیبخش فلسطین «شکست» خورده و باید نهاد دیگری به جای «ساف» به‌وجود آید.
XS
SM
MD
LG