لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۴

واکنش کاخ سفید به گزارش «تحقیقات ضداطلاعات در مورد مایکل فلین»


سخنگوی کاخ سفید آمریکا در واکنش به گزارش در مورد «تحقیقات مقام‌های ضداطلاعات در مورد مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفته‌است دولت «هیچ‌گونه اطلاعی در مورد چنین تحقیقاتی ندارد».

روزنامه وال‌استریت‌جورنال، سوم بهمن ماه گزارش داده‌است که مقام‌های سازوکارهای ضداطلاعاتی ایالات متحده، تحقیقاتی در مورد ارتباطات برقرارشده میان مایکل فلین و مقام‌های دولتی روسیه، انجام داده‌اند.

این روزنامه به نقل از منابع آشنا با روند این «تحقیقات» گفته مشخص نیست آیا این جریان نتیجه‌ای داشته و اتهام‌هایی را متوجه آقای فلین کرده و یا اصلا همچنان در جریان است یا نه.

ژنرال بازنشسته فلین، در ۲۲ ژانویه، همزمان با آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، به‌عنوان مشاور امنیت ملی، سوگند یاد کرد.

ژنرال فلین در سال ۲۰۱۴، در زمان دولت باراک اوباما، به خاطر شیوه مدیریتش از ریاست بخش امنیتی وزارت دفاع برکنار شد. او از آغاز کارزار اتنخاباتی آقای ترامپ جز مشاورانش بود و اکنون نیز در مقام مشاور امنیت ملی، نخستین مرجع مشاوره با رئیس‌جمهوری به شمار می‌رود.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی می‌گوید بنا بر گزارش «وال‌استریت‌جورنال»، هدف از این «تحقیقات» آن بود که ماهیت تماس‌ها میان فلین و مقام‌های روس و این‌که آیا این تماس‌ها در تضاد با قوانین بوده، روشن شود.

در پایان ماه دسامبر، در همان روزی که آقای اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، تحریم‌هایی را علیه روسیه، به خاطر «دخالت‌های سایبری» در انتخابات آمریکا وضع کرد، مایکل فلین تماس‌هایی با سرگئی کیسلیاک، سفیر فدراسیون روسیه در واشینگتن گرفته بود.

بنا بر این گزارش شماری از تماس‌های قبلی نیز هدف تحقیقات قرار گرفته‌اند.

در واکنش به گزارش منتشرشده، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید آمریکا، گفته دولت «مطلقا هیچ اطلاعی از هیچ‌گونه تحقیقاتی [در این زمینه] و یا حتی پایه و اساسی برای آن‌ها ندارد».

XS
SM
MD
LG