لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

پسر ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی «با یک وکیل مرتبط با مسکو» دیدار کرده بود


دونالد ترامپ جونیور در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در مارس سال گذشته، همراه پدرش، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا
دونالد ترامپ جونیور در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در مارس سال گذشته، همراه پدرش، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا

بنا بر گزارش‌ها از ایالات متحده، پسر دونالد ترامپ، و شماری دیگر، در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، با یک وکیل مرتبط با کرملین، که گفته بود اطلاعات زیان‌آوری در مورد ستاد هیلاری کلینتون دارد، دیدار کرده بودند.

روزنامه‌های نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست، ۱۸ تیر ماه، گزارش داده‌اند که جارد کوشنر، داماد و پل مانافورت، مدیر وقت ستاد انتخاباتی ترامپ، نیز در دیداری که نهم ژوئن ۲۰۱۶ (یک سال پیش) صورت گرفته، حضور داشتند. آقای کوشنر در حال حاضر از مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری ایالات متحده است. منافورت اندکی بعد به فعالیت در ستاد انتخاباتی آقای ترامپ پایان داد.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

به گزارش نیویورک‌تایمز، دونالد ترامپ جونیور، پسر دونالد ترامپ، در بیانیه‌ای در پیوند با گزارش‌های اخیر، دیدار خود با ناتالیا وِسِـلنیتسکایا، وکیل روس، را بدون آن‌که نامی از او ببرد، تائید کرده‌است.

روزنامه نیویورک‌تایمیز به نقل از بیانیه ترامپ جونیور می‌گوید در این دیدار «آن زن اعلام کرد اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد افرادی مرتبط با روسیه کمک مالی در اختیار کمیته ملی حزب دمکرات (رقیب انتخاباتی ترامپ) قرار داده‌اند و از خانم [هیلاری] کلینتون حمایت کرده‌اند».

در ادامه آمده «حرف‌هایش مبهم و بی‌معنی بود. جزئیاتی یا مدرکی در مورد این اطلاعات ارائه یا حتی پیشنهاد نشد. خیلی زود مشخص شد که اطلاعات خاصی در اختیار ندارد».

پسر رئیس‌جمهوری ایالات متحده نوشته است که خانم وِسِـلنیتسکایا پس از آن به مسائلی در مورد کودکان روس که به فرزندخواندگی گرفته شده و قانون مگنیتسکی از سال ۲۰۱۲ -در ارتباط با تحریم روس‌های مظنون به نقض حقوق بشر- پرداخته‌است.

به عقیده دونالد ترامپ جونیور «مشخص بود که این موضوعات، موضوعاتی اصلی هستند» که وکیل روس مایل به صحبت در مورد آن‌ها است و «ادعا در مورد مدارکی که ممکن است اطلاعات مفیدی را در برگیرد، تنها بهانه‌ای برای دیدار بود».

مارک کورالو، سخنگوی تیم حقوقی رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز بیانیه‌ای صادر کرده و می‌گوید دونالد ترامپ «هیچ اطلاعی» از دیدار میان ناتالیا وِسِـلنیتسکایا و پسرش نداشته و «در آن شرکت نکرده‌است».

سال گذشته جامعه اطلاعاتی آمریکا در برآوردی که به‌صورت علنی منتشر شده نتیجه‌گیری کرده بود روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده دخالت‌هایی کرده‌است. دست‌کم دو کمیته در کنگره و نیز پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در حال تحقیق در مورد اتهام‌های واردشده در این مورد هستند. بخشی از این تحقیقات در مورد تماس‌ها میان اعضای ستاد ترامپ و مقام‌های روس می‌شود. آقای ترامپ اتهام‌ها در این مورد را رد کرده و در مواردی مطالب منتشرشده در رسانه‌ها را «اخبار جعلی» نامیده‌است. مقام‌های ارشد روس نیز بارها اعلام کرده‌اند در روند انتخابات آمریکا، هیچ دخالتی نکرده‌اند.

XS
SM
MD
LG