لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

نیکی هیلی در اردوگاه پناهجویان سوری؛ «کمک‌های آمریکا ادامه خواهد داشت»


خانم هیلی در حال بازدید از اردوگاه پناهجویان
خانم هیلی در حال بازدید از اردوگاه پناهجویان

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در دیدار از اردوگاه پناهجویان در اردن، تاکید کرده است که کمک‌های مالی ایالات متحده به اردوگاه‌های سوری ادامه خواهد داشت.

خانم هیلی، ۳۱ اردیبهشت ماه در جریان دیدار از اردوگاه «زعتری» در نزدیکی مرز سوریه، با اشاره به پیامدهای جنگ داخلی آن کشور گفته‌است آمریکا «اهداکننده شماره یک در این بحران است».

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید این کمک‌ها قطع نخواهد شد: «ما از اهدای کمک‌های مالی این‌چنین دست نخواهیم کشید. این واقعیت که من در این محل هستم، خود نشان‌دهنده این موضوع است که ما می‌خواهیم ببینیم چه نیازهای دیگری وجود دارد که باید برطرف شود».

نیکی هیلی افزوده است که کشورش ۶.۵ میلیارد دلار برای کمک به شهروندان سوری که تحت تاثیر جنگ داخلی آن کشور قرار گرفته‌اند، هزینه کرده‌است.

اردوگاه «زعتری» دربرگیرنده شماری نزدیک به ۸۰ هزار تن از پناهجویان سوری‌ست. تقریبا نیمی از این پناهجویان را کودکان تشکیل می‌دهند.

خانم هیلی در این ارودگاه از بخشی از کاروان کمک‌ها برای سوریه نیز بازدید کرده‌است؛ کاروانی از ۲۰ خودرو که قرار است کمک‌های سازمان ملل متحد برای شهروندان سوری را به بخشی از مناطق تحت کنترل شورشیان برساند.

رئیس هیئت نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است «ما می‌خواهیم شما بدانید، ایالات متحده پشتیبان شما است».

سخنان خانم هیلی در حالی بیان شده‌است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، خواستار کاهش پرداختی‌ها به بخش‌های مربوط به دستگاه دیپلماسی و کمک‌های خارجی آن کشور است.

آقای ترامپ در اسفند ماه گذشته در بودجه پیشنهادی خود برای سال آینده میلادی، هزینه‌‌های دستگاه دیپلماسی آمریکا و کمک‌های خارجی این کشور را ۲۸ درصد کاهش داد. در این لایحه، بودجه کمک به سازمان ملل متحد و برنامه‌هایی مانند تبادل فرهنگی و مقابله با تغییرات اقلیمی نیز کاهش یافته بود.

جنگ داخلی سوریه، در هفتمین سال پیاپی، بدون آن‌که مذاکرات سیاسی و تلاش‌های بین‌المللی راهکاری نهایی برای پایان دادن به آن پیدا کنند، ادامه دارد. صدها هزار نفر از شهروندان سوری در این سال‌ها کشته و دست‌کم نیمی از جمعیت آن کشور نیز آواره شده‌است.

XS
SM
MD
LG