لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

۳۴ نفر در انفجاری در بغداد جان باختند


انفجار خودروی حامل مواد منفجره در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در محله «بیاع» در بغداد موجب کشته شدن دست کم ۳۰ نفر شد.
انفجار خودروی حامل مواد منفجره در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در محله «بیاع» در بغداد موجب کشته شدن دست کم ۳۰ نفر شد.

پلیس عراق روز پنج شنبه اعلام کرد که بر اثر بمبگذاری در منطقه ای شیعه نشین در بغداد دست کم ۳۴ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.


انفجار خودروی حامل مواد منفجره در نزدیکی یک ایستگاه اتوبوس در محله شیعه نشین «بیاع» در بغداد موجب کشته شدن دست کم ۳۰ نفر شد. بسیاری از این قربانی ها منتظر سوار شدن اتوبوس بودند.


خبرگزاری آسوشیتدپرس، گزارش می دهد که در روز پنجشنبه چند خمپاره نیز به منطقه ای در مرکز بغداد اصابت کرد که موجب کشته شدن سه عابر پیاده و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر شد. بر اثر این حمله به مغازه های بازار واقع در «شرجا» نیز آسیب رسیده است.


در همین حال روز پنجشنبه بیست جسد بدون سر در حوالی رود دجله در جنوب شرقی بغداد پیدا شده است. به گفته مقامات عراقی قربانیان مردانی بین ۲۰ تا ۴۰ ساله بودند و دست هایشان از پشت بسته شده بود.


هنوز اطلاعی از هویت این افراد منتشر نشده است.


تلفات سربازان بریتانیایی


در همین حال مقامات نظامی بریتانیا در روز پنجشنبه اعلام کردند که سه سرباز این کشور بر اثر انفجار بمب کنار جاده ای در بصره کشته شدند.


بر اثر این انفجار یک سرباز دیگر بریتانیایی زخمی شد که در بیمارستانی نظامی بستری شده است.


به نوشته روزنامه گاردین چاپ لندن در مجموع ۱۵۶ سرباز بریتانیایی در عراق از آغاز حمله نیروهای خارجی تحت رهبری آمریکا کشته شده اند.


گاردین می افزاید: این رویداد به این معنی است که گوردون براون اولین هفته نخست وزیری خود را باید با ادای احترام به سربازان کشته شده بریتانیایی در عراق، آغاز کند.


بریتانیا صدها نفر از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و فقط حدود ۵۵۰۰ نفر از سربازان خود را در این کشور نگهداشته است.


تونی بلر روز چهارشنبه در آخرین روز نخست وزیری خود گفت که نیروهای بیشتری در هفته های آینده عراق را ترک می کنند ولی جدول زمانبندی مشخصی برای خروج نیروها ارایه نداد.


XS
SM
MD
LG