لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

حملات انتحاری در عراق ۴۰ کشته برجای گذاشت


نمایی از هتل المنصور در بغداد که در جریان حمله انتحاری روز دوشنبه آسیب جدی دید.
نمایی از هتل المنصور در بغداد که در جریان حمله انتحاری روز دوشنبه آسیب جدی دید.

در حملات انتحاری به هتلی در بغداد و اهداف ديگر در مناطق مختلف عراق حداقل ۴۰ نفر کشته شدند که نام رهبر يکی از قبايل طرفدار آمريکا نيز در ميان کشته شدگان به چشم می خورد.


براساس گزارش های رسيده، يک مرد مسلح به کمربند انفجاری حوالی ظهر روز دوشنبه وارد هتل منصور در بغداد شد و پس از توقف در محل پذيرش آن کمربند خود را منفجر کرد.


به گفته پليس عراق، در اين حمله دوازده نفر کشته و ۱۸نفر ديگر زخمی شدند. در ميان کشته شدگان نام فصال الکعود، رهبر يکی از قبايل رمادی و استاندار سابق استان الانبار نيز به چشم می خورد.


وی يکی از رهبران شورای نجات الانبار بود که طرفدار نيروهای ايالات متحده و همراه آنها در مبارزه با گروه القاعده در اين استان به شمار می رود.


هتل منصور از معروفترين هتل های بغداد است که در ساحل رود دجله قرار دارد و توسط خارجیان و مقامات مورد استفاده قرار می گیرد. در محل استقرار این هتل، سفارت چين و چندين سازمان خبری نیز قرار دارند. يکی از نمايندگان مجلس عراق نيز در اين هتل اقامت دارد.


يکی از کارکنان هتل گفته است که همه کشته شدگان عراقی بوده و بيشتر آنها در بخش پذيرش کار می کردند.


گزارش های ديگر حاکی است که چند انفجار نيز در شهرهای موصل و بيجی در شمال عراق و حله در جنوب اين کشور بوقوع پيوست که دو انفجار در محل استقرار سربازان آمريکايی رخ داد ولی تلفاتی در بر نداشته است.


يکی از مرگبارترين حملات در پاسگاه پليس در شهر بيجی در ۲۵۰ کيلومتری شمال عراق رخ داد که در جريان آن ۱۸ غير نظامی کشته و ۴۰ نفر ديگر زخمی شدند. در جريان اين حمله، یک تانکر حامل سوخت به دیواره محافظ ایستگاه پلیس اصابت کرد.

يکی از مرگبارترين حملات در پاسگاه پليس در شهر بيجی در ۲۵۰ کيلومتری شمال عراق رخ داد که در جريان آن ۱۸ غيرنظامی کشته و ۴۰ نفر ديگر زخمی شدند. در جريان اين حمله، یک تانکر حامل سوخت به دیواره محافظ ایستگاه پلیس اصابت کرد.


پليس به صورت تصادفی به يک مرد شليک و او را مجروح کرد.


نيروهای آمريکايی به همراه پليس عراق جاده منتهی به مرکز شهر بيجی را در کنترل خود دارند.


۴۵ دقيقه بعد از اين انفجار يک خودروی بمبگذاری شده ديگری در يک ايست بازرسی مشترک آمريکايی و عراقی در مرکز سينيه، ۱۵ کيلومتری شهر بيجی، منفجر شد که در جريان آن دو سرباز عراقی کشته و سه نفر ديگر را زخمی کرد.


شاهدان عينی گفته اند که در جريان اين حمله، يک نفربر زرهی آمريکايی از بين رفت ولی به هيچ يک از سربازان ايالات متحده آسيبی وارد نيامد.


بدنبال اين حمله، هلی کوپترهای آمريکايی با پرواز بر فراز بيجی اهداف احتمالی محل استقرار شورشيان را مورد هدف قرار دادند.


اوايل بامداد روز دوشنبه نيز خودرويی بمبگذاری شده در يک ايستگاه بازرسی نزديک به اداره فرمانداری شهر حله که بيشتر جمعيت آن را شيعيان تشکيل می دهند منفجر شد. در اين حمله هشت نفر کشته و ۳۱ نفر نيز زخمی شدند. سه نفر از کشته شدگان و چهار نفر از مجروحان اين انفجار، پليس بودند.


اين دومين حمله انتحاری در شهر حله ظرف سه روز گذشته است. روز شنبه نيز خودروی پارک شده ای پر از مواد منفجره در مرکز شهر منفجر شد که دو نفر را کشت.


بمبگذاری چهارم روز دوشنبه در مرکز شهر موصل در شمال عراق رخ داد که در جريان انفجار يک خودروی بمبگذاری شده، يک نفر از مردم غير نظامی کشته و ۲۰ نفر ديگر مجروح شدند. در اين حمله يک هدف نظامی مورد حمله قرار نگرفت.


در خشونت های ديگر بغداد، شليک دو خمپاره محله ای عمدتا سنی نشين را مورد هدف قرار داد که بر اثر آن دو نفر کشته و سه نفر ديگر زخمی شدند.


XS
SM
MD
LG